کد خبر: 715419
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
وزیر بهداشت درباره ابلاغیه روز گذشته سازمان دامپزشکی مبنی بر مجاز شدن استفاده از خمیر مرغ نیز گفت: در این باره چندین بار از سازمان دامپزشکی خواهش کرده و تذکر داده‌ایم. جلساتی میان وزارت بهداشت، دامپزشکی و سازمان استاندارد در جریان بود. اگر این بخشنامه با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان استاندارد باشد، اشکالی ندارد، در غیر این صورت امری اشتباه است.

خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت درباره معضل سگ‌ها گفت: سگ‌ها مشکل ما نیستند، ما امروز گرفتار موش‌ها و بیماری سالک هستیم.

دکتر سیدحسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه همایش هفته سلامت در جمع خبرنگاران در پاسخ به موضوع سگ که در روزهای اخیر رسانه ای شده است، افزود: مسئله سگ ها مربوط به شهرداری و محیط زیست است. درحالی که امروز گرفتار موش‌ها و بیماری سالک هستیم و شهرداری، دامپزشکی و محیط‌ زیست باید به آن بپردازند زیرا هنوز نخاله‌های شهری بی‌ سر و سامان مانده و از طرفی دیگر بیماری سالک در افغانستان و پاکستان شیوع پیدا کرده است.

وی درباره کارشکنی عربستان درباره ارسال کمک‌های ایران به یمن گفت: مایه تأسف است عربستان همچون رژیم صهیونیستی رفتار می‌کند، در حالی که باید کسانی که مسئول حرمین شریفین هستند رئوف‌تر و مظهر مهربانی باشند. متأسفانه از ۲۰ روز گذشته به‌دلیل کارشکنی‌های عربستان هواپیمای حامل کمک‌های دارویی هلال احمر ایران به‌همراه وزارت بهداشت و نهادهای دیگر ایران نتوانسته است این کمک‌ها را به مردم یمن برساند. از طرف دیگر بیمارستان‌هایی را آماده کرده بودیم تا ۱۲۰ مجروح یمنی را پذیرش کنیم. بنابراین از سازمان‌های بین‌المللی که در برخی مواقع حرف‌های دهان‌پرکن می‌‌زنند در این‌باره هرچه سریع تر اقدام کنند.

هاشمی در پاسخ به سئوالی درباره سرنوشت قیمت دارو در سال جاری نیز گفت: قاعدتا نباید رفتاری متفاوت از سال گذشته را شاهد باشیم. امسال نیز در مورد داروهای خارجی مناقصه برگزار کرده‌ایم و شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر رفتار می‌کنند. برهمین اساس قاعدتا باید کاهش قیمت در مورد داروهای خارجی را داشته باشیم.

تعرفه‌های ۹۴ در دستور کار هیئت وزیران

وی در ادامه درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های ۹۴ نیز افزود: تعرفه‌های امسال در دستور کار امروز هیئت وزیران است. اگر امروز در این زمینه به نتیجه برسیم که تعرفه‌ها اعلام خواهد شد در غیراینصورت این موضوع به جلسه بعدی هیات دولت موکول می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی درباره مهم‌ترین دغدغه‌هایش گفت: پایدار شدن منابع نظام سلامت و همچنین تدوین قوانینی که کمک می‌کند تولیت سلامت در اختیار وزارت بهداشت باشد، از مهم‌ترین دغدغه‌هایم است چراکه اکنون تولیت در دستگاه های مختلف پراکنده است، این در حالیست که براساس سیاست‌های کلان نظام سلامت، تولیت امر سلامت باید با وزارت بهداشت باشد.

هاشمی همچنین درباره ابلاغیه روز گذشته سازمان دامپزشکی مبنی بر مجاز شدن استفاده از خمیر مرغ نیز گفت: در این باره چندین بار از سازمان دامپزشکی خواهش کرده و تذکر داده‌ایم. جلساتی میان وزارت بهداشت، دامپزشکی و سازمان استاندارد در جریان بود. اگر این بخشنامه با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان استاندارد باشد، اشکالی ندارد، در غیر این صورت امری اشتباه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار