کد خبر: 715409
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
امروز یک هیات تجاری سوئیسی وارد تهران شد و 3 روز کاری فشرده را در کشور سپری خواهند کرد. نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس در گفتگو با صدای اقتصاد جزئیاتی از برنامه های این تیم تجاری را اعلام کرده است.

صدای اقتصاد: امروز یک هیات تجاری سوئیسی وارد تهران شد و 3 روز کاری فشرده را در کشور سپری خواهند کرد. نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس در گفتگو با صدای اقتصاد جزئیاتی از برنامه های این تیم تجاری را اعلام کرده است.

شریف نظام مافی گفت: 20 فعال اقتصادی از بخش خصوصی کشور سوئیس به همراه 3 عضو دولتی در این هیات تجاری حضور دارند که به مدت 3 روز در ایران حاضر خواهند بود.

وی ادامه داد: معاون یکی از وزارتخانه های اقتصادی سوئیس که به نام وزارت سِکو (seco) خوانده می شود، این تیم اقتصادی را رهبری می کند و با دو همراه دیگر از این وزارتخانه به عنوان نمایندگان دولت سوئیس به ایران سفر کرده اند. این وزارتخانه مسوول نظارت بر مراودات اقتصادی ایران و سوئیس است و شرایط تحریم های ایران را مورد بررسی قرار می دهد. هر ارتباط تجاری میان دو کشور باید بعد از تایید این وزارتخانه انجام شود. وزارت سکو نام تاجر و نوع تجارت را با تحریم های سازمان ملل مطابقت می دهد و در صورت عدم وجود مشکل، اجازه تجارت را صادر می کند.

نظام مافی افزود: مدیرانی از 20 شرکت مطرح سوئیسی در این هیات تجاری قرار دارند. این مدیران از صنایع دارویی، بیمه، مشاوره مالی، صنایع غذایی، حمل و نقل و صنعت ساعت، راهی تهران شده اند تا با بررسی شرایط ایران، راه های همکاری مشترک با کشورمان را مورد ارزیابی قرار دهند

مدیرعامل شرکت سوئیسی بولر در ایران، گفت: همه مباحث مطرح شده بین دو طرف و پیش قراردادها منوط به لغو تحریم های بین المللی شده است و تا قبل از آن اتفاقی در روابط اقصادی ایران و سوئیس رخ نخواهد داد اما جنب و جوش ایجاد شده در سطح بازارهای جهانی نشان می دهد که این کشورخا از جمله سوئیس نگاه امیدوارکننده ای به لغو تحریم ها دارند و خود را برای شرایط پس از تحریم آماده می کنند.

وی تاکید کرد: این شرکت ها البته با احتیاط جلو می آیند اما حضورسشان در ایران نمادی از نگاه امیدوارانه به آینده است.

نظام مافی درمورد برنامه تدارک دیده شده برای این گروه تجاری در ایران گفت: از طرف اتاق ایران و سوئیس برنامه فشرده ای طراحی شده است. به غیر از دیدار تجار با یکدیگر، بازدید از چندین شرکت بزرگ ایران که زیرمجموعه اتاق مشترک ایران و سوئیس قرار دارند، انجام خواهد شد. شرکت مادیران، تک ماکارون، یک شرکت دارویی و شرکت ماموت مورد بازدید قرار خواهد گرفت تا این گروه تجاری با قابلیت های صنعت و بازار ایران آشنا شوند.

وی تصریح کرد: دیدارهایی با مقامات دولتی نیز در برنامه این گروه قرار دارد که دیدار با آقای نهاوندیان و احتمال چند تن از وزرای اقتصادی نیز انجام خواهد شد که این برنامه ها از طریق سفارت سوئیس در ایران مدیریت می شود.

به گفته شریف نظام مافی، یک برنامه ضیافت شام رسمی نیز با حضور اعضای این گروه سوئیسی و فعالان بخش خصوصی کشور از اتاق بازرگانی تهران و ایران برنامه ریزی شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار