کد خبر: 715407
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جایگزینی دفترچه‌های تامین اجتماعی با سیم‌کارت‌های رایتل (اپراتور سوم موبایل در کشور) خبر داد و گفت: اصلی‌ترین سیاست ما در سال 1394 ایجاد اشتغال و تحقق شعار بنگاه بزرگ اشتغال کوچک است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جایگزینی دفترچه‌های تامین اجتماعی با سیم‌کارت‌های رایتل (اپراتور سوم موبایل در کشور) خبر داد و گفت: اصلی‌ترین سیاست ما در سال 1394 ایجاد اشتغال و تحقق شعار بنگاه بزرگ اشتغال کوچک است.

علی ربیعی در مراسم رونمایی از 234 عنوان استاندارد شغلی و شایستگی در حوزه انرژی‌های نوین و طرح بن‌کارت آموزش مهارتی رایگان کارگران گفت: توانمند‌کردن افراد مهم‌ترین سیاست رفاهی یک کشور است و تلاش ما این است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برنامه‌ریزی‌های خود زندگی مردم را بهبود بخشیم و افرادی که بر اثر معلولیت و نارسایی و بی‌سوادی و نبود فرصت‌های برابر اجتماعی قادر به رقابت در اجتماع نیستند را از طریق توانمند‌سازی حمایت کنیم.

وی افزود: درباره سیاست‌های اشتغال کشور مباحث زیادی در شورای مشاوران رییس جمهوری و شورای عالی اشتغال صورت گرفته و براین اساس یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های سال 1394 را اشتغال قرار دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مطالعات کشور‌های توسعه یافته نشان می‌دهد که منابع انسانی موتور توسعه اشتغال است و ما نیاز داریم برای ایجاد اشتغال گسترده متوجه نوعی از مشاغل در بنگاه‌های خرد و کوچک شویم.

ربیعی متذکر شد: طی سال‌های گذشته 65 درصد کمبود رشد داشته‌ایم و این امر باعث شده تا از توجه به بسیاری از ظرفیت‌ها باز بمانیم. امروز برای ایجاد یک شغل در پتروشیمی و نفت به دو میلیارد و 600 میلیون تومان نیاز داریم و در سازمان شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی اگر به قیمت روز محاسبه کنیم، هر شغل 850 میلیون تومان تمام می‌شود، لذا ناچاریم شعار اشتغال بزرگ بنگاه کوچک را دنبال کنیم و به منابع انسانی و آموزش نیروهای انسانی اهمیت بدهیم.

وی که در مراسم رونمایی از طرح باشگاه مجازی آموزش مهارت و یادگیری دانش‌بنیان امید در محل وزارت کار سخن می‌گفت، ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی است و حضور شرکت رایتل در خانواده ما باعث شده تا دو طرح بزرگ را در این راستا دنبال کنیم. اول جایگزینی دفترچه‌های تامین اجتماعی با سیم‌کارت‌های رایتل و دوم ارائه‌ی آموزش از راه دور فنی حرفه‌ای از طریق رایتل.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکت رایتل وابسته به تامین اجتماعی است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیم‌کارت‌های رایتل جایگزین دفترچه‌های درمانی می‌شوند تا با این کار ارائه‌ی خدمات درمانی به بیمه شدگان تسهیل شود.

ربیعی در عین حال با اشاره به اختصاص بن‌کارت آموزش مهارتی رایگان به کارگران گفت: کار بعدی ما ایجاد نظام تشویقی برای کارگران و خانواده‌هایشان است که در این زمینه بن‌کارت‌های آموزش مهارت به‌طور رایگان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: استراتژی دیگر ما رفتن سازمان فنی حرفه‌ای به سطح عملیاتی و قرار گرفتن آن در کف صحنه است و باید این سازمان را از حالت مرکز‌نشینی بیرون بکشیم و در جوار کارگاه‌ها و دل روستاها ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از راه‌اندازی شورای مهارتی با دبیرخانه سازمان آموزش فنی حرفه‌ای طی مذاکره با وزارت علوم، دانشگاه علمی، کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی در پایان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته کارگر خاطر نشان کرد: کارگران عنصر اصلی جامعه تولید‌محور هستند و بر این اساس جامعه تولید‌محور را در برابر جامعه رانتی بنیان می‌گذاریم؛ ما معتقدیم در این جامعه پول نباید ثروت بیاورد بلکه کار است که ثروت‌آفرین خواهد بود و پول باید تبدیل به سرمایه و ابزار تولید شود.

در دومین روز از هفته کارگر که به نام کارگر، مهارت و تامین اجتماعی نام‌گذاری شده از 234 عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی در حوزه انرژی‌های نو، داروهای گیاهی، گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

همچنین طی مراسمی از بن‌کارت آموزش مهارتی رایگان کارگران و باشگاه مجازی آموزش مهارت و یادگیری دانش‌بنیان امید رونمایی شد.

اجرای تئاتر خیابانی کارگران با حضور وزیر کار از دیگر مراسم امروز بود که در وزارت کار برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار