کد خبر: 715362
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
این بازیگر گفت: اگر جلوی فرهنگ غربی و غیربومی را نگیریم فرهنگ سنتی ما را دگرگون می‌کند که همین الان هم تأثیرات آن را شاهد هستیم.

مهام‌نیوز- جلیل فرجاد ازجمله بازیگرانی است که بیشتر در فیلم‌ها و سریالهای تلویزیونی او را می‌بینیم و این یعنی اینکه مردم عام هم به خوبی این بازیگر را می‌شناسند.

فرجاد در گفتگو با خبرنگار «مهام‌نیوز» درباره فرهنگ امروز و نگاه خانواده به عرصه فرهنگ و هنر تأکید داشت: متأسفانه امروز فرهنگ بدی جا افتاده که زندگی مردم و بچه‌های ما متمرکز بر موبایل شده و دائما حواسشان به استفاده از آن است.

 

*اینقدر حواستان به موبایل نباشد

وی افزود: این بد نیست اما در حد درستش؛ اینقدر روی این نوع ابزار زوم کرده‌اند که ما می‌بینیم به اندازه آن توجهی به فرهنگ و هنر خودمان ندارند. در واقع بیخیال فیلم دیدن، تئاتر رفتن و بویژه کتابخوانی شده‌اند. درحالیکه اینها برای ماها لازم است.

این بازیگر در ادامه نیز گفت: من اذعان می‌‎کنم که اگر جلوی فرهنگ غربی و غیربومی را نگیریم فرهنگ سنتی ما را دگرگون می‌کند که همین الان هم تأثیرات آن را شاهد هستیم.

 

*از درون خانواده کلید فرهنگسازی را بزنیم

فرجاد توضیح داد: فرهنگ وارداتی به طورکل بد نیست اما نه اینکه از آن بد استفاده کنیم؛ اگر لازم است  در جای خود بکار گیریم. این فرهنگسازی و توجه به فرهنگ اصیل را باید از خانواده‌ها شروع کرد.

وی گفت: مثلا اگر دنبال رشد کتاب و کتابخوانی هستیم باید کودک را از سنین پایین و از درون خانواده تربیت کرد و آموزش داد و با کتاب عجین کرد.

فرجاد در پایان گفت: این حرف من نیست بلکه من هم بعنوان یک هنرمند آن را تکرار دوباره می‌کنم. باید متوجه این مسائل بود اگر می‌خواهیم تغییری ایجاد کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار