کد خبر: 715317
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی آبفای کشور با بیان اینکه قیمت آب در سال جاری هنوز افزایشی نداشته است،گفت: بر اساس قانون بودجه تعیین تعرفه آب در سال جاری بر عهده شورای اقتصاد گذاشته شده است.
فارس: معصومه آذرگون در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت آب در سال جاری افزایش یافته است، گفت: تعرفه آب در سال جاری هیچ افزایشی نداشته و همانند تعرفه‌های سال 92 است.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های آب در سال 92 به طور یکنواخت 20 درصد افزایش یافت،گفت: هنوز تعرفه‌های آب در سال جاری افزایش نیافته است اما باید اذعان کرد افزایش حتی بیش از 20 درصد نیز کفاف هزینه‌های خدمات‌رسانی به مردم را نمی‌دهد.

تعیین تعرفه‌های آب و فاضلاب در سال جاری بر عهده شورای اقتصاد گذاشته شده است

آذرگون ادامه داد: بر اساس ماده 8 قانون بودجه تعیین تعرفه‌های آب و فاضلاب در سال جاری بر عهده شورای اقتصاد گذاشته شده است که هنوز هم از این موضوع خبری بیرون نیامده است.

اعضای شورای اقتصاد را رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیران اقتصادی تشکیل می‌دهند.

*فقط 35 درصد قیمت تمام شده آب را از مردم دریافت می‌کنیم

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکان آبفای کشور در پاسخ به این سئوال که بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید قیمت آب و برق تا پایان سال به قیمت تمام شده نزدیک شود، اظهار داشت: بر اساس ماده 3 قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال 94 باید قیمت تمام شده آب و برق از مشترکان اخذ شود، اما در حال حاضر در خصوص آب باید بگویم که 35 درصد قیمت تمام شده آب را دریافت می‌کنیم.

آذرگون ادامه داد: اما به هر حال این آمار نشان می‌دهد که رسیدن به 100 درصد قیمت تمام شده آب محال است و با آن فاصله داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار