کد خبر: 715308
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
نیروهای گارد مرزی رژیم سعودی با ارتش یمن و کمیته های مردمی در منطقه جازان در دورترین نقطه جنوب غرب عربستان به تبادل آتش پرداختند بدون آنکه این درگیری تلفات جانی به همراه داشته باشد.
 ایرنا :محمد العمری سخنگوی رسمی وزارت گارد ملی رژیم سعودی از رسیدن نیروهای این گارد به مرزهای جنوبی عربستان با یمن جهت محافظت از این مرزها خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، العمری در صفحه شخصی خود در توییتر گفت: این نیروها از منطقه 'خشم العان' جهت استقرار در منطقه مرزی نجران رهسپار شده اند.

وی توضیح داد: این نیروها زیر مجموعه لشکر شاهزاده سعد بن عبدالرحمان شامل هشت یگان اصلی از جمله یگانهای توپخانه ای، خمپاره ای، پدافند هوایی، تسلیحات ضد زره و توپخانه تهاجمی عمل می کنند.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش، رژیم سعودی گذرگاه الودیعه در منطقه مرزی نجران واقع در جنوب غرب عربستان هم مرز با یمن را بست.

در همین راستا نیروهای گارد مرزی عربستان با ارتش یمن مورد حمایت کمیته های مردمی در نزدیکی خط فاصل میان دو کشور با یکدیگر درگیر شدند.

همچنین گزارشهای رسیده حاکی از آن است که نیروهای گارد مرزی رژیم سعودی با ارتش یمن و کمیته های مردمی در منطقه جازان در دورترین نقطه جنوب غرب عربستان به تبادل آتش پرداختند بدون آنکه این درگیری تلفات جانی به همراه داشته باشد.

عربستان سعودی از تاریخ 26 مارس(6 فروردین) ، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار