کد خبر: 715217
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی در خلیج عدن واقع در ورودی تنگه باب المندب حضور دارد و به گشت زنی و انجام ماموریت می پردازد.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی در خلیج عدن واقع در ورودی تنگه باب المندب حضور دارد و به گشت زنی و انجام ماموریت می پردازد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح شنبه در نوزدهمین دوره معارف جنگ آجا که اکنون در خوزستان در حال برگزاریست، اخبار منتشر شده مبنی بر تذکر به ناوگروه ایرانی در خلیج عدن را تکذیب کرد.

برخی منابع خبری روز گذشته (جمعه) به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که ناوگروه ایران محدوده خلیج عدن را ترک کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: یکی از اهداف نیروی دریایی راهبردی ارتش، تامین امنیت در خطوط مواصلاتی دریایی کشور است که این روند همچنان به نحو مطلوبی ادامه دارد.

سی وچهارمین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن البرز نوزدهم فروردین ماه راهی خلیج عدن شد.

رسانه های خارجی روز گذشته پس از انتشار خبری به نقل از یک مقام آمریکایی، نوشتند که پنتاگون از اقدام ایران جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده است، اما واقعیت این است که ناوهای ایران مطابق برنامه به ماموریت خود در محدوده خلیج عدن مشغول هستند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است: ناوگروه های نیروی دریایی با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی در آبهای آزاد حراست کرده و در این راستا در هر منطقه ای که لازم باشد حضور می یابد.

سیاری تصریح کرده است: ما طبق قوانین بین المللی و با اقتدار برای مقابله با تروریسم دریایی و حراست از خطوط مواصلاتی کشورمان در آبهای آزاد حضور پیدا می کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار