کد خبر: 715200
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان غذا و دارو گفت:میزان فلزات سنگین را در گوشت مرغ تولید داخل و وارداتی بررسی کردیم که مشکلی وجود نداشت اما میزان هورمون در این فرآورده قابل توجه است .

رسول دیناروند در گفتگو با شبکه خبر افزود:میانگین مصرف میوه و سبزیجات در کشور بیشتر از میانگین جهانی است که با توجه به این موضوع کنترل محصولات کشاورزی و فرآوردهای دامی سخت تر از میانگین های جهانی است .

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف گندم در ایران سه برابر اروپاست کنترل نیز سخت تر از این اتحادیه است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه همه فرآورده های کشاورزی تولید داخل و وارداتی بوسیله وزارت بهداشت پایش می شوند و تحت نظارت هستند گفت: نگرانی از نبود اگاهی در تولید کنندگان محصولات کشاورزی و دامی است .

وی افزود: میزان فلزات سنگین را در گوشت مرغ تولید داخل و وارداتی بررسی کردیم که مشکلی وجود نداشت اما میزان هورمون در این فرآورده قابل توجه است .

دیناروند گفت: وزارت بهداشت با فرآورده های که به صورت سنتی تولید می شوند مخالف نیست اما سلامت برخی محصولات بویژه شیر فله ای قابل تشخیص نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ۷ محصول کشاورزی را بررسی کردیم که در هشت درصد بررسی ها میزان سموم بیشتر از حد مجاز بود.

خلج : مصرف سموم کشاورزی به ۲۱ هزار تن کاهش یافته

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این برنامه با بیان اینکه در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با آفات و بیماریها مبارزه بیولوژیک می شود گفت: در ۶۰۰ هزار هکتار زمین های زراعی مبارزه غیر شیمیایی و در دو و نیم میلیون هکتار مبارزه تلفیقی است .

وی گفت : مصرف سموم کشاورزی در کشور از ۳۰ هزار تن به ۲۱ هزار تن کاهش یافته است .

خلج گفت : سال ۱۳۹۱ ، صد و هفتاد هزار تن واردات گوشت قرمز و سفید انجام شد که در سال ۹۳ این میزان به هفتاد هزار تن کاهش یافت .

وی افزود : در سال ۹۳ ، صد و بیست و پنج هزار تن صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ انجام شد .

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ ، بیست ودو هزار تن گوشت قرمز از هند وارد کشور شد افزود: در نیمه دوم سال ۹۳ وارداتی در این زمینه از هند نداشتیم .

وی وجود بیماریهای انگلی و آلوده بودن کشتارگاه های هند را از جمله دلایل ممنوعیت واردات گوشت از این کشور بیان و اضافه کرد: فقط ۵۲ کشتارگاه در این کشور استانداردهای صادرات گوشت گاومیش را رعایت می کنند .

وی درباره برخی از خبرها مبنی بر واردات گوشت گاومیش در ابتدای امسال از هند گفت: هیچ وارداتی در این زمینه از هندوستان انجام نشده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار