کد خبر: 715184
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پایان بررسی سیاست‌های اقتصادی برنامه ششم توسعه در مجمع و ارائه آن به مقام معظم رهبری در ابتدای خردادماه خبر داد.
فارس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری ظهر امروز (شنبه) که در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد با اشاره به دستور کار امروز مجمع تشخیص اظهار داشت: مباحث مجمع تشخیص همچنان ادامه سیاست‌های کلی برنامه ششم است و امروز توانستیم سیاست‌های اقتصادی این برنامه را به پایان برسانیم و وارد سیاست‌های مربوط به محیط زیست و امورات فرهنگی و اجتماعی در هفته‌های آتی خواهیم شد.

رضایی با بیان اینکه این مسئله برای مجمع  مهم است، به تعطیلی شنبه هفته آینده به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: بنابراین در روز یکشنبه جلسه فوق‌العاده مجمع تشکیل خواهد شد تا نظرات مجمع را در این باره جمع‌بندی کرده و بتوانیم خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب پس از مطالعه و نهایی کردن سیاست‌های برنامه ششم آن را به مجلس و دولت ابلاغ می‌کند و بر اساس آن برنامه ششم تنظیم می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد:‌ پیش‌بینی ما این است که برنامه ششم ابتدای خرداد ماه تقدیم مقام معظم رهبری شود و در خرداد ماه نیز از سوی ایشان به دولت و مجلس ابلاغ شود تا مجلس و دولت تیر و مرداد ماه روی آن کار کنند و شهریور ماه بودجه سال 95 بر اساس برنامه ششم از سوی دولت تنظیم شود.

در ادامه این نشست خبری رضایی با بیان اینکه در جلسه امروز مجمع گزارشی درباره بحث یمن داده شد، اظهار داشت: یمن باتلاق عربستان سعودی خواهد شد و اختلافات جدی درون حاکمیت عربستان شروع شده و بسیاری از خلبانان از بمباران مردم بی‌گناه یمن اظهار ناراحتی کرده‌اند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تاکید کرد:‌ هر که عربستان سعودی زودتر از این باتلاق بیرون بیاید به نفع خود آنهاست و راه حل آن نیز شروع مذاکرات سیاسی بین گروه‌های یمنی است. چرا که مردم یمن فرهیخته و متمدن هستند و نشان می‌دهند بدون قیم خارجی می‌توانند کشورشان را اداره کنند.

وی دخالت عربستان سعودی در یمن را اهانت حکام سعودی به مردم یمن و بازداشتن آنها از اجرای اختیارشان ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از کشورهایی که به عربستان قول کمک داده بودند این کار را نکردند و عربستان را در چاهی انداختند که بیشتر در آن فرو می‌رود و باید خود را از این مهلکه نجات دهد.

رضایی در ادامه درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص گفت:‌تمام بحث‌های مربوط به آن تمام شده و ما نظر کارشناسان را گرفته و تحقیقات میدانی را انجام داده‌ایم و از این رو این طرح در نوبت دستور قرار دارد تا پس از سیاست‌های برنامه ششم و اتمام سیاست‌های کلی انتخابات، تا طرح رسیدگی به اموال مسئولان بررسی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی مسئله پول‌های کثیف در جلسات مجمع در ذیل قانون انتخابات گفت: یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات شفاف‌سازی منابع هزینه‌های انتخابات است که اگر ابلاغ شود در مجلس به قانون تبدیل خواهد شد و حد و حدود این مسئله را نیز مجلس تعیین می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار