کد خبر: 715175
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به احتمال افزایش تهدیدات امنیتی در مرزهای شرقی در سال جاری هشدار داد.
جوان آنلاين: در همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: در برخی از کشورهای همسایه ما مشکلات امنیتی وجود دارد که باید سازمان لازم را برای آن ایجاد کنیم، از جمله در شرق مشکلاتی از نظر امنیتی است که در سال 94 به نظر می‌رسد که ثقل آن قوی‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: موج‌های مختلف تروریستی وجود دارد که باید سازمان متناسبی برای آن ایجاد کرد و ضمن داشتن اشراف اطلاعاتی با کمک مسئولین این کشورها نسبت به سازماندهی این مشکلات اقدام کرد، همچنین از نظر مرزبانی نیز باید اقداماتی صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتخاذ تصمیماتی در مورد بستن مرزها در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: این کار را باید با مرحله‌بندی جلو برود. حالا وقتش است که این مسأله به سامان برسد. در این زمینه باید کار با جدیت دنبال شود و البته برای منابع آن هم فکرهایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک انتخاب فرماندهی جدید نیروی انتظامی، اظهار کرد: این ‌که فرماندهی کل قوا فرمانده جدید نیروی انتظامی را از درون نیرو انتخاب کردند حکایت از این دارد که روند کلی حرکت نیروی انتظامی مورد توجه و تأیید ایشان است که ایشان سرنوشت آینده نیرو را از درون نیرو رقم زدند، چرا که ویژگی سردار اشتری این است که ایشان سالیان متمادی در نیروی انتظامی خدمت کرده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: تکیه بر سرمایه‌های مدیریتی داخل دستگاه‌ها حرکت سنجیده و دقیقی است که باعث تکامل دستگاه‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم فرمانده جدید نیروی انتظامی با کمک شما فرماندهان در مجموع وظایف سنگینی که نیروی انتظامی برعهده دارد موفق باشد، از خدمات سردار احمدی مقدم هم تشکر می‌کنیم که زحمات زیادی برای نیرو کشیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از تمامی چالش‌هایی که پیش پای این نیرو بوده به خوبی گذر کرده است، تصریح کرد: خوب است که قوای سه‌گانه هم کمک‌های مادی و هم کمک‌های معنوی به نیروی انتظامی داشته باشند، البته سهم قوه مقننه به شما باید بخش معنوی آن باشد و برای مطالبات مادی یقه رئیس قوه مجریه را بگیرید.

وی با بیان این‌که نیروی انتظامی مسیر پیشرفته‌ای را داشته است، افزود: ارزیابی کلی از شرایط نیروی انتظامی نشان می‌دهد که این نیرو در برخی پروژه‌ها موفق بوده و توانسته تسلط پیدا کند، این‌که در شرایط منطقه که پر از مسأله امنیتی است ایران ازثبات امنیتی برخوردار است دستاورد جمهوری اسلامی ایران است و شما از ارکان تحقق آن هستید. ما کمتر کشوری در منطقه داریم که در بحران‌های ضدامنیتی به وجود آمده وضعیت مرتبی داشته باشد، اما جمهوری اسلامی ایران با این‌که نگاه ریب‌آمیز زیادی به آن وجود دارد از ثبات برخوردار است و این جز با حضور نیروهای مسئولیت شناس میسر نیست و بخش زیادی از آن به عهده نیروی انتظامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضعیت راهنمایی و رانندگی در کشور با تلاش‌های نیروی انتظامی قدری منضبط‌تر شده، خاطرنشان کرد: کاری که شما شکل دادید در تربیت اجتماعی موثر بود و ما باید از سرمایه‌ای که به وجود آمده بیشتر استفاده کنیم.

لاریجانی درهم تنیدگی با مسائل روزمره مردم را ویژگی‌های نیروی انتظامی نسبت به سایر نیروهای مسلح عنوان و خاطرنشان کرد: البته خاستگاه همه نیروهای مسلح مردمی است، اما شما از لب مرزها تا مرافعات روزمره با مردم عجین هستید و نقطه مثبت این است که تکیه‌گاه مردم هستید، این یک سرمایه است. اما اقتضائاتی از جمله آداب و رفتار تا آموزش و گزینش تا حتی لباس هم دارد که باید به آن توجه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت امنیت اجتماعی،‌ تصریح کرد: برخی مسائل دیگر کشور به کار شما مربوط می‌شود. مثلاً اگر شرایط اقتصادی کمی پرتلاطم باشد اثرش روی کار شما است، متأسفانه کمتر به موضوع پیشگیری از جرم توجه شده در حالی که تمام دنیا روی این آموزش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا هم مردم اگاه شوند و هم به گونه‌ای روی اراده آنها تأثیر بگذارد که به سمت جرم نروند.

لاریجانی خواستار توجه رسانه‌ها و صداوسیما به موضوع پیشگیری از وقوع جرم شد و افزود: هرچه مردم آگاه‌تر باشند کار نیروی انتظامی تقلیل پیدا می‌کند. اگر خیلی از این مرافعات بررسی شود به خاطر ندانستند قانون است. لازم است نیروی انتظامی، صداوسیما و قوه قضائیه مثلثی را تشکیل دهند که روی موضوع پیشگیری کار شود.

وی ادامه داد: نوع کار نیروی انتظامی هم باید باعث بازدارندگی شود. در این راستا قوه قضائیه و صداوسیما باید به نیروی انتظامی کمک کنند تا مجازات‌ها آنقدر تأثیرگذار باشد که صدها نفر دیگر نزدیک چنین جرمی نشوند.

رئیس قوه مقننه امنیت اجتماعی را کانون وظایف نیروی انتظامی توصیف کرد و افزود: مسائل امنیتی در سطوح مختلف وجود دارد. چه امنیت ملی و چه سیاست داخلی کشور. در کشوری که دموکراسی وجود دارد این کشمکش‌های سیاسی هم است. اما آنچه مردم روزمره با آن مواجه هستند امنیت اجتماعی است. نام گذاری سال 94 به عنوان همدلی و همزبانی هم برای این است که این همدلی پایه‌ای برای امنیت اجتماعی مردم شود و مردم در پناه شما به آرامش برسند. چرا که این امر سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

رئیس مجلس در ادامه به وجود مرزهای آبی و خشکی اشاره کرد و با بیان این‌که این مرزها می‌تواند سرمایه‌ای برای کشور باشد، گفت: اگر ما بتوانیم متناسب با شرایط همسایگان مرزها را سامان بدهیم، مرزها می‌تواند سرمایه تلقی شوند. به ویژه این که در برخی کشورها مشکلات امنیتی است و ما باید سازمان لازم را ایجاد کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواری در کشور برای کار نیروی انتظامی زیاد است و شما مورد احترام هستید. نمایندگان مجلس هم برای شما احترام قائلند و مردم برای شما احترام قائلند. این سرمایه شماست و شما باید برای اجرای بهتر مأموریت‌ها از این سرمایه‌ها استفاده کنید.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
nanaeh rahabr ro gaidam
|
Germany
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
یعنی‌ ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار