کد خبر: 715170
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
با افزایش رقابت های درون حزبی در آمریکا؛
با وجود شانس بالای هیلاری کلینتون جهت پیروزی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا وی با حواشی و معضلات بسیاری دست به گریبان است.
فرهنگ نيوز: هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین دولت باراک اوباما و همسر رئیس جمهور اسبق ایالات متحده روز یکشنبه پیشین رسما اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. در نوار ویدئویی منتسب به کلینتون وی می گوید که « آمریکایی های عادی نیاز به کسی دارند که برای آنها مبارزه کند و من می خواهم این مبارز باشم.» کلینتون در ویدئویی که منتشر کرده می‌گوید «مردم آمریکا پیش از این در روزهای دشوار اقتصادی به سختی تلاش کرده‌اند و جنگیده‌اند، اما هنوز هم شرایط بر وفق مراد کسانی است که در طبقات بالاتر قرار دارند.» هیلاری کلینتون اظهار داشت که می خواهد برای منافع مردم عادی در جامعه آمریکا مبارزه کند.

هیلاری کلینتون اظهار داشته که می خواهد قهرمان آمریکایی ها باشد

باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز در این باره اظهار خرسندی کرده است. اوباما گفته است که هیلاری کلینتون رئیس جمهوری عالی با نگاهی روشن برای آینده آمریکا، خواهد بود. او در اظهاراتی با تحسین از خانم کلینتون افزود که وی وزیر خارجه ای برجسته برای آمریکا بوده و اضافه کرد که خانم کلینتون در رقابتهای سال ۲۰۰۸ میلادی رقیبی سرسخت و جدی برای وی بوده است.

اوباما به تمجید از نامزدی هیلاری کلینتون پرداخته است

با وجود برآورد مثبت حاکم بر فضای عمومی آمریکا نسبت به نامزدی او، اما شماری معضلات و انتقادها همچنان گریبان گیر این نامزد بالقوه انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود که احتمالا تا زمان برگزاری انتخابات دائما از سوی منتقدین و مخالفینش مطرح خواهد شد.

پنجمین زن قدرتمند جهان

هیلاری رادام کلینتون 26 اکتبر 1947 در ایالت ایلینوی آمریکا به دنیا آمد. هیلاری پس از پایان تحصیلات در کالج ولزلی در رشته علوم سیاسی درسال ۱۹۶۹ وارد مدرسه حقوق دانشگاه ییل شد، و در این مکان برای نخستین بار با بیل کلینتون آشنا شد. او در سال ۱۹۷۳ دکترای حقوق را از همین دانشگاه دریافت کرد. گفته می شود که هیلاری كلينتون به عنوان مامور مخفی سازمان سيا برای پاكسازی جنبش ضد جنگ در دانش ييل فعاليت می‌كرده است.

کلینتون در دانشگاه ییل

هیلاری و بیل در سال 1975 رسما با یکدیگر ازدواج کرده و زندگی مشترک را آغاز نمودند. طرفین از همان ابتدای ازدواج و متناسب با تحصیلات شان وارد عرصه سیاسی آمریکا شدند. هیلاری کلینتون در طول تمامی سال های سپری شده همواره به عنوان یک عضو میانه روی حزب دموکرات آمریکا محسوب می شده است.

کلینتون ها در آغاز سیاست پیشگی

با انتخاب بیل کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال های 1994 تا 2000، هیلاری بسان بانوی اول کاخ سفید به ایفای نقشی پر رنگ تر در حوزه سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده آمریکا پرداخت.

هیلاری و بیل در سال 1975 رسما ازدواج نمودند

اوج فعالیت سیاسی هیلاری به سال 2008 باز می گردد که به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به رقابتی پایاپای و درون حزبی با باراک اوباما پرداخت، رقابتی که نهایتا با شکست وی از اوباما همراه بود. با پیروزی اوباما در انتخابات آن سال، هیلاری به عنوان وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا به فعالیت پرداخت. هیلاری در سال 2012 از سوی مجله فوربس به عنوان پنجمین زن قدرتمند جهان انتخاب شد.

کلینتون در انتخابات درون حزبی دموکرات در برابر اوباما متحمل شکست شد

هیلاری کلینتون در کارنامه سیاسی خود سابقه فعالیت به عنوان سناتور در مجلس سنای آمریکا را دارد. وی در سال 2001 به عنوان نماینده از سوی ایالت نیویورک انتخاب شد. کلینتون در سال 2013 از سمت خود به عنوان وزیرخارجه دولت اوباما کناره گیری کرد.

هیلاری کلینتون در ایالت ایلینوی به دنیا آمده و از همان جوانی به سیاست علاقه نشان داد

اکنون و با انتشار خبری نامزدی وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در 2016 به نظر می آید که هیلاری برای آخرین بار مبادرت به آزمون بخت خویش برای کسب کرسی کاخ سفید نموده است، امری که تحقق آن با معضلاتی روبرو است. هیلاری و همسرش در طول سال های زمامداری شان به عنوان یک سیاست مدار دارای حواشی متعددی بوده اند که در این بخش به گونه ای مختصر بدان ها خواهیم پرداخت.

با ریاست جمهوری بیل، هیلاری بانوی اول ایالات متحده آمریکا شد

برو پیراهن شوهرتو اتو کن

علی رغم آن که قاطبه کارشناسان سیاسی جامعه آمریکا از نامزدی هیلاری کلینتون در این انتخابات آگاه بودند، اما نامزدی وی به مذاق شماری از شهروندان آمریکایی خوش نیامده است. جامعه آمریکا بر خلاف ادعاهای مکرر مسئولینش مبنی بر رفع تضاد ها و تبعیض های جنسی همچنان نگاهی حقارت آمیز به زنان به عنوان بخش اعظمی از جامعه این کشور دارند. این نگاه زمانی که قرار است زنی در جایگاه بالایی از جامعه قرار گیرد شدت می یابد.

با وجود ارتقای موقعیت سیاسی زنان در جهان امروز، کلینتون همچنان از تبعیض های حاکم بر علیه زنان در جامعه آمریکا رنج می برد. به ترتیب از راست: فرناندز (رئیس جمهور آرژانتین)، مرکل( صدراعظم آلمان)، روسف(رئیس جمهور برزیل)

با اعلام کاندیداتوری هیلاری کلینتون شمار زیادی از انگلیسی زبانان در شبکه های اجتماعی به تحقیر جنسیت وی پرداختند. عباراتی نظیر «حراج ۳۰ درصدی کت و شلوار زنانه»، «او زمین خورد و نتوانست بلند شود»، «امیدوارم روز یکشنبه تودل برو باشه»، «برو پیراهن شوهرتو اتو کن»، «او می‌گوید: به من رای بدهید! من بیش از هر نامزد دیگری هورمون مردانه دارم» تنها بخشی از عبارات ناشایستی است که شهروندان آمریکایی و انگلیسی زبان در روزهای اخیر به هیلاری کلینتون الصاق نموده اند.

هیلاری کلینتون در میان همسران روسای جمهور پیشین و کنونی آمریکا

با وجود فضای نامساعد جهت فعالیت زنان، شخص هیلاری و شماری از زنان برجسته آمریکا با وجود تبلیغات منفی فوق بر میزان تحرک شان جهت احقاق حقوق زنان افزوده اند. هیلاری کلینتون در این باره می‌گوید «مادلین آلبرایت، وزیر خارجه سابق ایالات متحده، جایی گفته بود که برای زنانی که به زنان دیگر کمک نمی‌کنند یک جای اختصاصی در جهنم در نظر گرفته شده چون هنوز خیلی کار مانده که باید انجام شود. من واقعا از این حرف که حالا خیلی معروف شده خوشم می‌آید.»

مادلین آلبرایت (وزیرخارجه بیل کلینتون از اولین زنانی است که توانسته مدارج بالای حکومتی در این کشور را کسب نماید)

به گفته کلینتون بزرگترین کار باقی‌مانده در قرن بیست و یکم، احقاق حقوق کامل دختران و زنان و ایجاد فرصت‌های برابر برای آنها است و ما باید کاملا بر این مساله متمرکز شویم. او می‌گوید «ایده شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان یک زن قدم گذاشتن در مسیری ناهویدا بود و با این‌که در گذشته زنانی وارد این بازی شده بودند ولی کسی پیشرفت زیادی در آن نکرده بود.»

هیلاری و بیل در کمپین انتخاباتی سال 1992

به گفته ی کلینتون «من اولین زنی بودم که توانستم در یک انتخابات مقدماتی پیروز شوم، و در ادامه هم چندین پیروزی دیگر داشتم و چیزی نمانده بود که بیش از ۱۸ میلیون رای کسب کنم.»

کلینتون از جوانی وارد عرصه سیاست شده و در پی برابری زنان و مردان در جامعه آمریکا گام بر می دارد

دردسر استفاده از ایمیل شخصی

انتشار خبر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی به جای ایمیل دولتی در طول سال های 2009 تا 2013 که وی متصدی وزارت امور خارجه آمریکا بوده زمینه ایجاد دردسرهای فراوانی را برای هیلاری کلینتون در پی داشته است تا آن جا که برخی خواهان ارسال پرونده وی به دادگاهی صالح جهت نقض قوانین آمریکا شده اند. قوانین و مقررات فدرال آمریکا، حفظ و نگه‌داری ایمیل‌های رسمی را ضروری می‌داند. این در حالی است که تا هم اکنون قریب به 55 هزار صفحه از ایمیل های هیلاری در معرض دسترس عموم قرار گرفته است، ایمیل هایی که عمدتا شخصی نبوده و در بر گیرنده امور اداری و کاری بوده اند.

هیلاری کلینتون از سوی رقبای جمهوری خواهاش تحت فشار است (جان مک کین سناتور با نفوذ جمهوری خواه)

دفتر کلینتون گفته است که استفاده از ایمیل غیر دولتی، کار غیر قانونی و نامناسبی نبوده است و او ایمیل‌های کاری خود را به وزارت امور خارجه آمریکا تحویل داده است. با این حال و با توجه به نامزدی وی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا، احتمالا رقبای وی از این رخداد بسان ابزاری جهت تحت فشار قرار دادن هیلاری کلینتون بهره خواهند برد.

کارشناسان می‌گویند میل به استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی‌اش به جای استفاده از ایمیل رسمی، به آرشیو اسناد ملی ایالات‌متحده آسیب زده و این کار خطری بزرگ برای ایالات‌متحده به حساب می‌آید. زیرا ممکن است اطلاعاتی از ایمیل شخصی هیلاری کلینتون به بیرون درز کرده باشد و این اطلاعات نیز جزو اسرار فوق محرمانه باشد.ایمیل‌های رسمی که توسط وزارتخانه‌ها ایجاد می‌شود نسبت به ایمیل‌های شخصی از ایمنی بالاتری برخوردار هستند و سخت‌تر می‌توان به آن نفوذ کرد.

55 هزار صفحه از ایمیل های شخصی، اداری و محرمانه کلینتون در دسترس عموم قرار گرفته است

پیشتر و در سال های گذشته مقامات رسمی دیگری هم در آمریکا از ایمیل شخصی خود در دوران کار استفاده کرده‌اند اما استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی‌اش، گسترده‌تر بوده است.

کلینتون پس از اتمام تحصیلات در رشته علوم سیاسی در کالج ولزلی 1969

رسوایی همسر

نگاهی گذرا به تاریخ ایالات متحده در سال 1998 حاکی از آن است که افشای خبر ارتباط خارج از ازدواج بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا با مونیکا لوینسکی از کارآموزان کاخ سفید در صدر تحولات و اخبار آن روزهای آمریکا و حتی جهان قرار دارد. رسوایی بزرگی که تا مرز ایجاد اختلاف های عمیق میان بیل و هیلاری پیش رفته و پیامدهای گسترده ای را از آن هر دو شخصیت سیاسی کلان آمریکا در بر داشت.

بیل کلینتون به داشتن روابط غیر اخلاقی با مونیکا لوینسکی از کارمندان کاخ سفید اعتراف کرد

رویدادهای پیرامون رسوایی جنسی بیل کلینتون نهایتا منجر به استیضاح بیل کلینتون از سوی مجلس نمایندگان شد. وقتی اتهامات علیه شوهر هیلاری کلینتون علنی شد، او ابتدا اظهار کرد که این اتهامات ناشی از یک «توطئه گسترده دست راستی» هستند، و تهمت‌های لوینسکی را جدیدترین بخش از یک رشته تهمت‌های طولانی و سازمان دهی شده توسط دشمنان بیل کلینتون دانست. او بعدتر اعتراف نمود گفت که ادعاهای ابتدایی شوهرش که هیچ رابطه‌ای به وقوع نپیوسته بوده، او را به اشتباه انداخته بوده است. پس از این که شواهد روابط کلینتون با لوینسکی غیرقابل مناقشه شد، هیلاری کلینتون بیانیه‌ای علنی منتشر کرد و بر تعهد او به ازدواج شان تأکید کرد، ولی گزارش شده که به طور خصوصی از او شدیدا عصبانی بوده و مطمئن نبوده می‌خواهد ازدواجشان باقی بماند.

برخی رسانه ها هیلاری را متهم نمودند جهت ماندن در راس هرم قدرت از اقدام ضد اخلاقی بیل چشم پوشی نموده است. مونیکا سمت راست(معشوقه کلینتون)

واکنش‌های عمومی اما نسبت به این رسوایی اخلاق متفاوت و گاها متعارض بود. برخی زنان جامعه آمریکا استحکام و وقار او در امور خصوصی علنی شده را ستودند، برخی با او به عنوان قربانی رفتار بی عاطفه شوهرش همدردی کردند، دیگران او را به عنوان مؤید بی ملاحظگی شوهرش مورد انتقاد قرار دادند، و دیگران او را متهم به ماندن در ازدواجی شکست خورده به منظور روشی برای حفظ یا حتی پیشبرد نفوذ سیاسی خودش مورد انتقاد قرار دادند. با این حال میزان رضایت عمومی از او حین این وقایع به ۷۰ درصد رسید، بالاترین میزانی که هرگز او در سال های بعدی نتوانسته بدان دست یابد. هیلاری کلینتون در خاطرات سال ۲۰۰۳ خود تصمیمش را برای ماندن در ازدواج مرتبط با «عشقی که دهه‌ها پایدار مانده بود» دانست و افزود: «هیچ‌کس مرا بهتر از بیل نمی‌فهمد و بهتر از او نمی‌تواند مرا بخنداند. حتی پس از همه این سال‌ها او هنوز جذاب‌ترین، نیروبخش‌ترین و سرزنده‌ترین شخصی است که هرگز دیده‌ام.»


وقوع رسوایی از سوی کلینتون به حیثیت این خانواده به شدت آسیب رساند

قصور در مرگ سفیر آمریکا

ناگوارترین واقعه دوران صدارت هیلاری کلینتون بر وزارت خارجه را می توان مرگ کریستوفر استیونز سفیر وقت آمریکا در لیبی دانست. استیونز در پی حمله گروه های تندرو نزدیک به القاعده به کنسول گری آمریکا در بنغازی لیبی به گونه فجیع در 11 سپتامبر 2012 کشته شد، روزی که برای آمریکایی ها یادآور واقعه حملات به برج های دوقلو می باشد.

مرگ سفیر آمریکا در لیبی توسط گروه های افراطی بر اتهامات هیلاری کلینتون افزود(کریستوفر استیونز)

هیلاری کلینتون پس از آن واقعه بارها از سوی سیاستمداران برجسته ای هم چون جان مک کین به دلیل عدم رعایت تمامی ملاحضات امنیتی که می توانست مانع از وقوع این حادثه گردند مورد حمله قرار گرفت تا جایی که برخی خواستار کناره گیری وی و یا محاکمه اش شده اند. کلینتون در ۱۵ اکتبر همان سال گفت او در خصوص این مساله، قصورهای امنیتی مسئولیت را می‌پذیرد، با این وجود توضیحات متفاوت ناشی از گیجی اجتناب ناپذیر در این باره ارائه داد. در ۱۹ دسامبر 2012 هیئتی به رهبری تامس آر، پیکرینگ و مایک مولن گزارش خود را در این خصوص منتشر کردند. این گزارش شدیدا از مسئولین وزارت امور خارجه در واشینگتن به دلیل بی‌توجهی به درخواست برای نگهبانان بیشتر و ارتقای امنیتی و قصور در تامین رویه‌های امنیتی در محیطی که امنیتش در حال کاهش بود، انتقاد کرد.

کلینتون روابط صمیمانه ای با رهبران تل آویو دارد.

کلینتون در پاسخ به این گزارش اظهار داشت: نتایج این گزارش را می‌پذیرد و این که تغییراتی برای پیاده‌سازی پیشنهادها در دست اقدام است. وی سپس در برابر کنگره در خصوص حمله بنغازی شهادت داد. او از اقداماتش در پاسخ به واقعه دفاع کرد و با وجود پذیرش مسئولیت رسمی، گفت از قبل هیچ نقش مستقیمی در مباحثات خاص در خصوص امنیت کنسولگری نداشته است. جمهوریخواهان کنگره او را در موارد متعدد مورد چالش قرار دادند که گاهی باعث پاسخ‌های احساسی یا عصبی از سوی او شد.

تیتر بسیاری از روزنامه های وقت آمریکا به مسئله رسوایی بیل کلینتون اختصاص داشت

تحقیر سنی کلینتون

با وجود آن که هیلاری کلینتون اکنون 67 ساله می باشد، شمار کثیری از کاربران فضای مجازی به تحقیر شرایط سنی وی پرداخته و از او به عنوان یک پیرزن یاد می نمایند. عبارت «هیلاری میگه: من ۴۶۹ سالمه با حساب سال سگ ها» و « عزیزم چقدر چروک شده» دو نمونه از عبارات توهین آمیز نسبت داده شده به کلینتون می باشد.

کاربران آمریکایی در فضاهای مجازی به شدت به تحقیر سنی کلینتون پرداخته و او را پیر زن خطاب کرده اند

توجه بالا شهروندان آمریکا به شرایط سنی کلینتون از معضلات گریبان گیری است که با گذشت زمان بیش از پیش دامان وی را خواهد گرفت، اگرچه این انتقادها و تحقیرها عمومیت نداشته و صرفا از سوی بخشی از اقشار آمریکا بیان می شود.

کلینتون در کنار میشل اوباما همسر باراک اوباما

تحقیرهای نسبت داده شده به کلینتون اما اعتراض هواداران متعصب وی را نیز در بر داشته است. در ماه مارس گروهی به اسم داوطلبان برتر هیلاری کلینتون، نامه‌ای به گروهی از روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مهم خبری آمریکا فرستادند و به آنها اخطار دادند که «ما حواسمان به کلماتی که به طور پنهانی بار تبیعضی جنسیتی دارند هست». آنها اظهار داشته اند که همه اخبار مربوط به خانم کلینتون را رصد می‌کنند و اگر با کلماتی که جنسیت و سن و سال او را تحقیر کرده باشند مواجه شوند با این موضوع برخورد خواهند کرد.

بالاترین دستمزد جهت سخنرانی

نشریه الکترونیکی اقتصاد نیوز در یک گزارش فهرستی از نرخ سخنرانی کارشناسان اقتصادی و سیاستمداران نامدار جهان را ارائه داده است که نشان می‌دهد آن‌ها در  هر یک کشورهای جهان، برای سخنرانی‌های خود دستمزدهایی دریافت می‌کنند که در مقایسه با میانگین درآمد این کشورها افسانه‌ای به‌نظر می‌رسد.

با کناره گیری کلینتون از وزارت خارجه، جان کری سناتور برجسته دموکرات جایگزین وی شد

این فهرست با نام هیلاری کلینتون، وزیرخارجه پیشین ایالات متحده آمریکا، آغاز می‌شود، به تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، گرهارد شرودر، صدراعظم سابق، و یوشکا فیشر، وزیرخارجه اسبق آلمان، و چندتن دیگر از سیاستمداران غربی می‌پردازد و سرانجام به دستمزدهایی می‌رسد که برخی کارشناسان اقتصادی در کشورهای جهان سوم دریافت می‌کنند.

گفته می شود در صورت پیروزی هیلاری کلینتون، مسیر طی شده توسط اوباما با اندک تغییراتی تداوم خواهد یافت

این گزارش می‌نویسد: «دانشگاه بوفالو در آمریکا اعلام کرده است که برای سخنرانی هیلاری کلینتون به وی ۲۷۵ هزار دلار می‌پردازد.»

خاطرات هیلاری

هیلاری کلینتون  در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ کتاب خاطراتش را تحت عنوان «گزینه‌های دشوار» منتشر کرد، کتابی که با واکنش های متعددی روبرو شد. مطالعه کتاب فوق داده های مختلفی را به کارشناسان حوزه بین الملل در تحلیل رویکردها و سیاست های آمریکا در قبال تحولات جهانی می دهد. در این کتاب وزیرخارجه سابق آمریکا مدعی شده که در زمان خروج خانواده اش از کاخ سفید پس از پایان ریاست جمهوری بیل کلینتون، با ورشکستگی و میلیون ها دلار بدهی به وکلا روبرو بود، او همچنین درباره رابطه همسرش بیل کلینتون با مونیکا لوینسکی و همچنین تلاش برای تحریم ایران صحبت کرده است.

فعالیت تبلیغاتی مخالفین کلینتون در سطح آمریکا افزایش یافته است

کلینتون در خاطراتش ذکر می کند که بارها خواستار ارسال سلاح گسترده به شورشیان سوری شده که در مقابل بشار اسد می جنگند. او در خاطراتش می نویسد: «هیچ کس دوست ندارد در بحث بازنده باشد ولی اجرای این امر وابسته به تصمیم رئیس جمهوری بود و من به تصمیم او احترام می گذارم». کلینتون همچنین از حمایتش از تصمیم جورج دبلیو بوش به حمله آمریکا به عراق دفاع کرده است.

کلینتون در سال 2014 مبادرت به انتشار کتابی نمود که به خاطراتش در دوران صدارت وزارت خارجه آمریکا اختصاص دارد.کلینتون در کتابش به بررسی سیاست های حمایتی کشورش از فتنه گران در سال 88 اشاره می نماید

کلینتون هم چنین در کتابش درباره ایران و تحریم های وضع شده بر این کشور می نویسد برای اعمال فشار کشورهای همسایه بر نفت ایران تلاش کرده و درجریان سفرش به هند در سال ۲۰۱۲ سعی کرده با قانع کردن مقامات دهلی نو باعث کاهش وابستگی آنها به نفت ایران شود که با وجود بی تمایلی هند، در پایان وی موفق به این امر می شود تا هند را در قبال ایران با آمریکا همصدا کند، «من در بحثم تاکید کردم که داشتن یک جبهه بین المللی متحد بهترین راه برای قانع کردن ایران برای بازگشت به میز مذاکره و دستیابی به بن بست و جلوگیری از حمله نظامی بود. من درباره امتیازات یک منبع انرژی متنوع و منابع جایگزین ایران در بازار برای تامین انرژی هند صحبت کردم.»

در صورت پیروزی هیلاری، وی و شوهرش اولین زوجی هستند که توانسته اند سمت ریاست جمهوری آمریکا را کسب نمایند

وی در لابه لای کتاب به تحولات ایران در بحبوحه فتنه 88 نیز اشاره کرده و بر تمایل کاخ سفید جهت پیروزی آشوب گران در آن وقایع صحه گذارده است. بنا به گفته کلینتون سیاست آمریکا در این باره با احتیاط هایی همراه بوده است. کلینتون پیشتر در این باره اظهار داشته بود که «از درون جنبش اعتراضی (فتنه) این صدا شنیده می‌ شد که آمریکا باید مواظب باشد که طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند چون اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می‌افتد. مثلاً در لیبی، مخالفان قذافی اعلام کردند که از هرگونه حمایت خارجی استقبال می‌کنند و ما هم حمایت کردیم، اما رهبران اعتراضات ایران چنین استقبالی نمی‌کردند.».

کلینتون در کتابش صریحا به این مساله اشاره کرده و آورده است: « ارتباط‌های ما در ایران اصرار داشتند که تا جایی که ممکن است در این‌باره سکوت کنیم. آنها نگران بودند که اگر آمریکا در حمایت از تظاهرکنندگان صحبت کند، یا آشکارا سعی نماید خود را وارد مسئله کند، رژیم فرصت پیدا کند تا با اعتراضات به عنوان یک توطئه خارجی، برخورد کند. بسیاری از تحلیلگران اطلاعاتی و کارشناسان حوزه ایران ما هم با این نظریه موافق بودند. با این حال، هنوز هم به شدت وسوسه می‌شدیم تا بایستیم و حمایت خود از مردم ایران و انزجارمان از تاکتیک‌های سرکوب‌گرانه رژیم را اعلام کنیم. به نظرمان می‌رسید نقشی که آمریکا باید در راستای ارزش‌های دموکراتیک‌مان بازی کند، اعلام این مواضع بود.»

آرمی انتخاباتی یا فاشیستی؟

فعالیت کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، همسر رئیس جمهوری پیشین آمریکا که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد کرده، تمسخر بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. 

آرم انتخاباتی هیلاری کلینتون

آرم کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون حرف H انگلیسی است که به رنگ آبی نوشته شده و از آن یک پیکان قرمز به شکل افقی عبور می‌کند. این آرم بیشتر شبیه علامت راهنمایی رانندگی است که به بیمارستان اشاره می‌کند. 

کلینتون ها در کنار نوه شان

برخی هم در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که این آرم بسیار شبیه آرم شرکت پست «فدکس» است. برخی نیز نوشتند که می‌توان این آرم را به آسانی با آرم یکی از احزاب فاشیستی دوره جنگ جهانی دوم مقایسه کرد. اما بدتر از همه برای کمپین حزب دموکرات آمریکا که به جریان چپ نزدیک است این است که پیکان به سمت راست اشاره می‌کند.

هیلاری از رقاصی تا نقاشی

نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در طول سال های حیاتش حواشی متعددی را تجربه نموده که به دقت از سوی رسانه ها پیگیری شده است.

کلینتون در عیادت از رهبر فقید آفریقای جنوبی (نلسون ماندلا) 2012

در یکی از نشست های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کلینتون به عنوان وزیر خارجه از فرط بی حوصلگی و بدون توجه به مباحث رد و بدل شده در طول جلسه مبادرت به نقاشی بر روی کاغذهای جلوی رویش می نماید که از چشم خبرنگاران دور نمانده است. واقعه فوق بعدها با انتقاد از سوی شماری از سیاستمداران آمریکا روبرو شده است. با این حال گفته می شود این اولین بار نیست که یک مقام بلند پایه سیاسی امریکایی دست به چنین اقدامی زده است چرا که در سال 1981 نیز رئیس جمهور وقت امریکا رونالد ریگان در یک جلسه مهم در اقدامی مشابه روی برگه خالی که روی میزش قرار داشت تصاویری نقاشی کرده است. این بار نیز این تصاویر سوژه عکاسان بود و انتقادات زیادی به وی وارد شد که چرا به جای یادداشت برداری از مطالب مهم جلسه به طراحی پرداخته است.

رقص هیلاری کلینتون در یک باشگاه شبانه به نام کافه هاوانا

خبرگزاری رویترز در زمان برگزاری نشست رهبران قاره آمریکا در گزارشی که ارسال نمود آورده است که:  «هیلاری کلینتون پس از گذراندن یک روز همراهی با باراک اوباما در نشست ۳۰ کشور آمریکایی که کوبا در آن حضور نداشت، پس از نوشیدن مشروبات الکی به همراه ماموران امنیتی در یک باشگاه شبانه «کافه هاوانا» با یک آهنگ کوبایی مشغول به رقاصی شد.»

در واقعه ای دیگر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه رادیویی بی.بی.سی به اشتباه گفت که حزب محافظه کاران و حزب توریز که نام دیگر حزب محافظه کار انگلیس است، دو حزب رقیب با یکدیگر در پارلمان این کشور هستند. امری که سپس با پوزش با تاخیر وی در جلسه بعدی بابت این اشتباه همراه بود.

هیلاری با آن که به تازگی مادربزرگ شده است اما هم چنان سودای کسب بالاترین مقام آمریکا  را در سر می پروراند

هیلاری کلینتون در روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ در بیمارستان پِرزبیترین نیویورک به دلیل عارضه لخته خونی بستری شد. او هم چنین اواسط ماه دسامبر هنگامی که در خانه تنها بود به دلیل درمان یک ویروس معده دچار بیهوشی شد. درمان وی روز ۱۳ دسامبر آغاز و از او خواسته شد تا سفر به آفریقای شمالی و خاورمیانه که برای هفته بعد از آن تنظیم شده بود را لغو کند. همین حادثه موجب کناره گیری وی از سمت وزیرخارجه آمریکا شد.

کلینتون در میان مقامات ارشد آمریکایی در حال تماشای فیلم ارسال شده در رابطه با نحوه کشتن اسامه بن لادن سرکرده تروریست های القاعده می باشد

اکنون هیلاری کلینتون در سن 67 سالگی و با دارا بوده یک فرزند به نام چلسی و یک نوه نسبت با سایر مادربزرگان آمریکایی متفاوت بوده و سودای ریاست جمهوری ایالات متحده را در سر می پروراند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار