کد خبر: 715167
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
شاخص بورس با 28 واحد افت به 66 هزار و 540 واحد رسيد
جواد عسكر
اگرچه شاخص بعد از يك هفته كم رمق و سقوط بالاخره تصميم گرفت شروع كاري هفته جديد را با رشد شروع كند اما اين امر تاميانه ساعت كاري بازار بيشتر دوام نياورد و دوباره بازار با نزول به كار خود پايان داد.

بازار در ابتداي ساعت كار با رشد شاخص همراه شد و توانست شاخص را نزديك به 140 واحد بالا بياورد اما اين روند در ساعات پاياني متوقف شد و شاخص بر مدار نزول بازگشت و 28.62 واحد افت كرد.

پايين بودن حجم معاملات اتفاقي است كه در يك هفته اخير بازار به شدت از آن رنج مي‌برد و همين امر باعث سقوط قيمت اكثر سهام‌ها خصوصا قيمت سهام شركت‌هاي كوچك شود.

سردرگمي و ابهامات ناشي از مذاكرات هسته‌اي براي سرمايه‌گذاران باعث شده است كه نتوانند به طور يقين تصميم‌گيري كنند وهمين امر باعث شده است كه يك روز بازار با شدت خريدار مواجه مي شود و در روز ديگر با خبري منفي بازار به شدت با فروشنده خصوصا حقيقي مواجه مي شود.

از سوي ديگر هنوز سرمايه‌گذاران نمي‌توانند ما بين بازار پول و سرمايه يكي را براي سرمايه‌گذاري انتخاب كنند. با آنكه خبرها حكايت از كاهش سودهاي بانكي مي‌آيد اما هنوز اين اتفاق قطعي نشده است و معلوم نيست بانك‌مركزي بتواند در اجبار بانك‌ها خصوصا موسسات غيرمجاز موفق باشد. اگر واقعا بانك مركزي از يك سو نسبت به كاهش سود بانكي و اجبار موسسات مجاز و غيرمجاز به انجام آن و از سوي ديگر تثبيت بازار ارز و سكه موفق باشد سرمايه‌گذاران مي‌توانند منتظر روزهاي بسيار خوبي باشند.

نماد پالايش نفت بندرعباس و پالايش نفت اصفهان كه در آخر هفته گذشته بازگشايي شد امروز با صف خريد مواجه شد و توانست نزديك به 4 درصد رشد قيمت داشته باشد. پالايش نفت تهران نيز امروز توانست نزديك به 5 درصد رشد قيمتي را براي خود ثبت كند.

گروه شيميايي امروز با اقبال خريداران مواجه نشد و سهام نفت و گاز و پتروشيمي تأمين، صنايع پتروشيمي خليج فارس، پتروشيمي شازند با افت قيمت مواجه شدند.

از گروه فلزات اساسي سهامي ذوب‌آهن اصفهان با صف خريد مواجه شد و توانست نزديك به 5 درصد رشد قيمت براي خود ثبت كند. از ديگر نماهاي اين گروه فولاد هرمزگان جنوب(هرمز) با حجم خريدار ميليوني خود توانست رشد قيمت هر چند اندك براي خود ثبت كند.

گروه سيماني‌ها امروز به غير از يكي دو نماد اكثر قرمزپوش بودند. شرکت سیمان فارس و خوزستان در اولین پیش بینی خود برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۵/۰۲/۳۱ سود هر سهم را مبلغ ۳۲۶ ریال اعلام نموده است که این رقم در مقایسه با آخرین پیش بینی سال مالی ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

آمار بازار

به گزارش خبرنگارجوان آنلاين، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 28.62 واحد افت به 66 هزار و 540واحد و ارزش روز بازار به 295 هزار میلیارد تومان رسيد .

امروز سهامداران 356 ميليون و 816 هزار برگ سهام در قالب 50هزار و 872 فقره معامله به ارزش 82 میلیارد تومان خريد و فروش کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 12.19 واحد كاهش به28 هزار و 467 واحد رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 3.20 واحد افت به 10 هزار و 156 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 3 واحد افت به 9 هزار و 269 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 22.03 واحد رشد به 77 هزار و 335 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 37.01 واحد افزايش به 48 هزار و 800 واحد و شاخص بازار دوم با 440.48 واحد كاهش به 132هزار و 273 واحد رسید.

نماد شبندر، شپنا، وبملت بيشترين تأثير مثبت را در شاخص بورس داشت و نماد تاپيكو، فملي، رمپنا، كچاد بيشترين تأثير منفي را در شاخص بورس داشتند.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با 2.70 واحد افزايش به 752.50 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 61 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران فرابورس تعداد 176 میلیون و 97 هزار برگ سهم به ارزش 150 میلیارد تومان و در قالب 26هزار و 402 فقره معامله داد و ستد کردند.

امروز نماد شتران، زاگرس، ذوب، پترول، شراز بيشترين تاثير مثبت را در شاخص فرابورس داشتند و نماد مارون، جم بيشترين تاثير منفي را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار