کد خبر: 715071
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
توصيه خطيب جمعه تهران به مسئولان مذاكره‌كننده
اگر خداي نكرده تيم مذاكره‌كننده قبول كند آنها دست‌شان براي بازرسي‌هاي غيرمتعارف باز و به هر مكاني كه به آن مشكوك باشند، دسترسي داشته باشند، اين يك ذلت آشكار و امر خلاف شرع و برخلاف حماسه ۳۶ ساله ملت است و به تعبير سردار سلامي تجاوزي آشكار محسوب مي‌شود.
اگر خداي نكرده تيم مذاكره‌كننده قبول كند آنها دست‌شان براي بازرسي‌هاي غيرمتعارف باز و به هر مكاني كه به آن مشكوك باشند، دسترسي داشته باشند، اين يك ذلت آشكار و امر خلاف شرع و برخلاف حماسه ۳۶ ساله ملت است و به تعبير سردار سلامي تجاوزي آشكار محسوب مي‌شود.
به گزارش فارس، ‌آيت‌الله كاظم صديقي، خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي خود به مذاكرات 1+5 و ايران كه از چند روز پيش مجدداً از سر گرفته شده است، اشاره كرد و اظهار داشت: مذاكرات براي آخرين بار شروع شده و قرار است طي چند ماه آينده به پايان برسد بنابراين بايد به هشدار رهبري كه داراي پشتوانه معنوي است توجه كرد.  وي تأكيد كرد: تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان بداند ما در حال مذاكره با دشمن هستيم. دشمني كه تا به امروز به هيچ ملت و كشوري رحم نكرده است و يك درنده بي‌‌مهاري است كه تاكنون با نيروي اتمي خود چندين كشور را در معرض خطر قرار داده است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با تأكيد بر اينكه تيم مذاكره‌كننده بايد توجه داشته باشد با چه كسي در چه موقعيتي و با چه سوابقي مذاكره مي‌كند، گفت: رهبر بزرگوار انقلاب همواره از مذاكره‌كنندگان عزيزمان حمايت كرده و مي‌كنند اما در نظر گرفتن اين چارچوب الزامي است. آيت‌الله صديقي با بيان اينكه مسئله (مذاكرات با 1+5) بسيار پيچيده است، گفت: مسئله به اين سادگي‌ها نيست كه ما با لبخندها و درگوشي‌هايي كه گفته مي‌شود غافل شده و غافلگير شويم.
خطيب موقت نماز جمعه تصريح كرد: اين تذكر به اين معناست كه امريكا در تمام مذاكرات و قراردادهاي خود به گونه‌اي ديگر رفتار كرده؛ در اين مذاكرات نيز در همان آن مذاكرات از پيش بيانيه‌اي را آماده كرده بودند و آن بيانيه خلاف آن چيزهايي است كه تيم ما مي‌گويد و در متن آمده است. به گفته آيت‌الله صديقي امريكايي‌ها به راحتي دروغ مي‌گويند و عهدشكني مي‌كنند. بنابراين قابل اعتماد نيستند؛ بايد با حواس جمع، اعتماد به خدا و شجاعت مذاكره كرد. وي به تيم مذاكره‌‌كننده هسته‌اي كشورمان توصيه كرد با روحيه حماسي نه انفعالي در مقابل امريكا و هم‌پيمانانش ظاهر شود و گفت: بگذاريد آنها براي خود باغ و بُستان بكارند ما مي‌گوييم اينها براي راضي كردن داخل خود اين حرف‌ها را مي‌زنند. همه مي‌دانند در صحنه جهاني و در اعتقادات ما اين نوع خام شدن‌ها هيچ جايگاهي ندارد. خطيب موقت نماز جمعه تهران با تأكيد بر اينكه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان بايد خطوط قرمز را رعايت كند، به موضوع درخواست غرب براي بازديد از پايگاه‌هاي امنيتي و نظامي كشورمان اشاره و خاطرنشان كرد: اگر خداي نكرده تيم مذاكره‌كننده قبول كند آنها دست‌شان براي بازرسي‌هاي غيرمتعارف باز و به هر مكاني كه به آن مشكوك باشند دسترسي داشته باشند، اين يك ذلت آشكار و امر خلاف شرع و برخلاف حماسه ۳۶ ساله ملت است و به تعبير سردار سلامي تجاوزي آشكار محسوب مي‌شود. آيت‌الله صديقي افزود: كجاي دنيا به خصم دوني كه قصد هويت و حيثيت يك كشور را داشته باشد مي‌گويند آزادانه و هر وقت كه بخواهد به پايگاه‌هاي امنيت نظامي دسترسي يابد؟!
وي با بيان اينكه از اظهارات برخي مسئولان متعجب است، گفت: برخي مسئولان گفته‌اند آنها (امريكايي‌ها) مي‌آيند (بازديد كنند) و ما اجازه نمي‌دهيم. تيم مذاكره‌كننده نماينده ملت حماسي ايران است بنابراين همان جا يعني در خود مذاكرات بايستيد و قبول نكنيد نه اينكه مي‌گوييد ما نمي‌گذاريم تا بعد آنها (غربي‌ها) بگويند ايراني‌ها عهدشكنند. خطيب موقت نماز جمعه تهران تأكيد كرد: اگر چنين عهدي (بازديد از پايگاه‌هاي امنيتي و نظامي) وجود داشته باشد، عهد نيست چراكه اين تعهد نه قانوني است و نه شرعي. اينكه بگوييم الان قبول مي‌كنيم و بعد نمي‌گذاريم از آن حرف‌هايي است كه غربي‌ها مي‌زنند. آيت‌الله صديقي با بيان اينكه مقام معظم رهبري همه را به همدلي و همزباني دعوت كرده‌اند، گفت: از مسئولان مي‌خواهيم مردم را به شبهه نيندازند. امور ناگفتني براي مردم وجود ندارد، پس پرده هم وجود ندارد بنابراين اعتماد مردم را جلب كنيم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهار دلها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
انصافا این قسمت سخنرانی فوق العاده است:
از مسئولان مي‌خواهيم مردم را به شبهه نيندازند. امور ناگفتني براي مردم وجود ندارد، پس پرده هم وجود ندارد بنابراين اعتماد مردم را جلب كنيم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
بسمه تعالی

آقایان هیئت مذاکره کننده برای یادآوری یکبار

موضوع حکمیت در جنگ صفین را مرور کنید تا

آنگونه که علی {ع} در آن زمان تنها ماند این

زمان نیز علی زمانه ما بانیرنگ عمر عاصهای

زمانه{ آمریکائیها}تنها نماند/ من اله التوفیق/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار