کد خبر: 715067
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
دستور معاون سيما در مورد ليله‌الرغائب
مستندي كه با عنوان «شبي براي آرزوها» قرار بود در پنج‌شنبه و همزمان با ليله‌الرغائب از تلويزيون پخش شود، به دليل دستور معاون سيما پخش نشد.
محمدصادق عابديني
مستندي كه با عنوان « شبي براي آرزوها» قرار بود در پنج‌شنبه و همزمان با ليله‌الرغائب از تلويزيون پخش شود، به دليل دستور معاون سيما پخش نشد.
به گزارش«جوان»، روز پنج‌شنبه در حالي كه بار‌ها عنوان «شب آرزوها» از تلويزيون پخش شد، مستندي با موضوع آرزوهاي مردم، از سوي معاون سيما توقيف شد و اجازه پخش نگرفت. تهيه‌كننده اين مستند دليل توقيف آن را دستور اصغر پورمحمدي درباره به كار نبردن آرزو و استفاده از عنوان شب دعا براي «ليله‌الرغائب» خواند.
زماني كه فرزاد حسني، مجري حاشيه‌دار تلويزيون برنامه «كوله‌پشتي» را اجرا مي‌كرد براي اولين بار  از «ليله‌الرغائب» به عنوان شب آرزوها ياد كرد و از مخاطبان پرشمار برنامه خواست تا اين شب را به همين نام برپا دارند. بعد از آن «شب آرزوها» در تلويزيون جا پيدا كرد و هر ساله مصاحبه‌هاي خبرنگاران صداوسيما با مردم كوچه و خيابان در مورد آرزوهايشان در اين شب از صداوسيما پخش شد. تا اينكه اعتراضات به اين شيوه غلط در مورد معرفي «ليله‌الرغائب» بالا گرفت. سايت مشرق طي گزارشي با انتقاد از شيوه صداوسيما نوشت: موضوع «ليله‌‌الرغائب» هيچ ارتباطي با آرزو و آرزو كردن ندارد و اساساً «آرزو» در فرهنگ ديني چندان جاي مثبتي ندارد و مؤمنان همواره در آيات و روايات، از داشتن آرزوهاي دور و دراز منع شده و «طول‌الأمل» همواره مذموم شمرده شده و آنچه به جاي آن مطرح است، موضوعيت «اميد» و «رجاء» به رحمت الهي در عين اعتقاد به «خوف» از عذاب الهي است.
با وجود همه انتقاداتي كه به شيوه معرفي «ليله‌الرغائب» در تلويزيون مي‌شود، باز هم پنج‌شنبه شب شبكه‌هاي تلويزيوني پر بودند از الفاظي مانند بهترين آرزو‌ها و سؤال درباره چه آرزويي براي امشب داريد. اما در حالي كه شب آرزوها به بخش‌هاي خبري نيز كشيده شده بود، مستندي با عنوان «شبي براي آرزوها» اجازه پخش از تلويزيون نگرفت. «شبي براي آرزوها» محصول پايگاه اطلاع‌رساني متن زندگي است كه به مناسبت ليله‌الرغائب توليد شده بود، اما به دليل دستور اصغر پورمحمدي درباره استفاده نكردن از عنوان «شب آرزوها»، اين مستند اجازه پخش نگرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار