کد خبر: 714996
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
«جاآمارت آتاربایف» نخست وزیر این کشور ضمن سخنرانی خود در جلسه پارلمان در خصوص گزارش فعالیت دولت در سال گذشته، استعفای خود را نیز اعلام کرد.
فارس: نخست وزیر قرقیزستان در جلسه امروز پارلمان این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش بیشکک و به نقل از خبرگزاری ملی قرقیزستان، «جاآمارت آتاربایف» نخست وزیر این کشور ضمن سخنرانی خود در جلسه پارلمان در خصوص گزارش فعالیت دولت در سال گذشته، استعفای خود را نیز اعلام کرد.

وی فعلا در مورد دلایل استعفای خود چیزی اعلام نکرده است اما به زعم برخی کارشناسان، اعلام استعفای نخست وزیر قرقیزستان به مسئله معدن طلای «کومتار» ارتباط دارد.

آتاربایف 26 مارس سال 2014 پس از آنکه در تاریخ 25 مارس همان سال کابینه دولت «ژانتارا ساتی‌بالدیف» نخست وزیر سابق قرقیزستان به دلیل فروپاشی ائتلاف پارلمانی، از بین رفت، عهده‌دار وظایف نخست وزیری کشور شد.

در ادامه در تاریخ چهارم آوریل سال 2014 «الماس‌بیک آتامبایف» طی حکمی، فرمان تشکیل کابینه جدید دولت به نخست وزیری جاآمارت آتاربایف را امضا کرد و وی رسما نخست وزیر قرقیزستان شد.

اعلام استعفا از سوی آتاربایف در حالی است که امروز پارلمان قرقیزستان رضایت خود را در مورد گزارش فعالیت دولت در سال 2014 ابراز داشت.

در این جلسه پارلمان قرقیزستان، نمایندگان مجلس پس از شنیدن گزارش آتاربایف در مورد فعالیت دولت در سال 2014، رأی‌گیری انجام دادند که در نتیجه آن، 66 نماینده از گزارش مذکور اعلام رضایت و 11 نفر عدم رضایت خود را ابراز داشتند.

استعفای آتاربایف در حالی است که پذیرش این مسئله ابتدا باید به تأیید پارلمان رسیده و سپس رئیس جمهور قرقیزستان آن را امضاء کند.

اگر رئیس جمهور قرقیزستان استعفای آتاربایف نخست وزیر کشور را قبول کند، آنگاه کابینه دولت نیز از بین خواهد رفت و اعضای دولت تنها تا هنگام تشکیل کابینه جدید، عهده‌دار مسئولیت‌های خود خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار