کد خبر: 714980
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
«رابرت کلی» از کارشناسان پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بازدید از تاسیساتی مثل پارچین در حوزه تخصصی آژانس نیست.
 
فارس: وی این مطلب را در گفت وگو با تلویزیون دولتی آمریکا و در پاسخ به این پرسش که «220 نماینده مجلس ایران در بیانیه ای از هیات مذاکره کننده ایرانی خواسته اند در توافق نهایی هیچگونه قراردادی که نظارت خاص و فراتر از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را بر ایران تحمیل کند پذیرفته نشود؛ که ظاهرا اشاره به بازرسی از مراکز و تاسیسات نظامی کشور است، نظر شما در این خصوص چیست؟» بیان کرد.
 
وی افزود: من خود با بازرسی آژانس از تاسیسات نظامی مخالفم؛ به نظر من بازدید از تاسیساتی مانند پارچین در حوزه تخصصی آژانس نیست.
 
این بازرس سابق بازوی نظارتی هسته ای سازمان ملل گفت: به اعتقاد من، آژانس در حال حاضر دسترسی بسیار خوبی به همه مراحل چرخه تولید سوخت هسته ای در ایران دارد و باید به همین اکتفا کند.
 
به گزارش ایرنا، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت برنامه هسته ای ایران در ارتباط با برنامه اقدام مشترک را منتشر کرد که نشان دهنده پایبندی کامل کشورمان به تعهداتش در قبال توافق های صورت گرفته است.
 
تیم مذاکره کننده هسته ای ایران روز چهارشنبه مذاکره با اروپا برای برای رایزنی ها برای نگارش «برجام» را آغاز کرد.
 
در این روز سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه و حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت و گو کردند.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار