کد خبر: 714974
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که داعش اصلی‌‌ترین دشمن کشورش است.
فارس: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که با وجود روابط سرد میان کرملین و کاخ سفید بر سر اوکراین، داعش اصلی‌‌ترین دشمن روسیه است.

وی در گفت‌وگو با رادیو روسیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه از میان چین، آمریکا و داعش کدام یک خطرناک ترین دشمن روسیه است، پاسخ داد که داعش.

لاوروف افزود: هزاران شهروند روسی، اروپایی، آمریکایی و هزاران نفر از اتباع کشورهای مشترک المنافع برای داعش می‌جنگند. این افراد به کشورهایشان بازخواهند گشت. انها به اینجا می‌آیند تا استراحت کنند و می توانند خانه‌های خودشان را کثیف کنند.

وی با اشاره به اینکه اختلافات میان واشنگتن و مسکو در چارچوب نظم جهانی و میان دو کشور رسمی است ابراز داشت اختلافات از طریق گفت‌وگو قابل حل هستند.

 لاوروف با بیان اینکه روسیه از جانب چین و کشورهای شرق دور تهدیدی احساس نمی‌کند،‌اظهار داشت که روسیه و چین دارای اهمیت راهبردی هستند و سهم مهمی در برقراری ثبات در عرصه بین المللی دارند.
وزیر خارجه روسیه گفت: سامانه موشکی جهانی آمریکا که در قلمرو این کشور و اروپا و شمال شرق آسیا ایجاد می شود تهدیدی برای روسیه محسوب می شود. این سامانه بطور اعجاب انگیزی مرزهای شرق و غرب روسیه را در برمی گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار