کد خبر: 714933
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت برقراری امنیت در مرزهای دو کشور گفت: تهران و اسلام آباد باید برای حل مسائل مرزها تلاش کنند و مرزهای ما باید در زمینه امنیت، صلح و دوستی در دنیا زبانزد باشد.
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار «خرم دستگیر خان» وزیر بازرگانی پاکستان، گسترش مناسبات با کشورهای همسایه را از سیاستهای جدی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: در این میان پاکستان با توجه به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و دینی از جایگاه ویژه ای برای ایران برخوردار است.

‌معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: ما پاکستان را دوست نزدیک خود می دانیم و آمادگی داریم در همه زمینه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با این کشور تبادل نظر داشته باشیم.

جهانگیری بابیان اینکه ایران محدودیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با پاکستان قائل نیست، به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای همکاری در بخش‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر نخست وزیر پاکستان به تهران، مذاکرات خوبی برای گسترش همکاری های اقتصادی صورت گرفت که باید با پیگیری جدی این گفتگوها را به نتیجه برسانیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز تاسف از مشکلات و مسائل منطقه و جهان اسلام خاطرنشان کرد: متاسفانه روزانه خون مسلمانان بیگناه زیادی ریخته می شود و کشورهای بزرگی چون ایران و پاکستان می توانند در حل مسائل منطقه و جهان اسلام نقش ویژه ای ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسائل منطقه از طریق گفتگو و رایزنی قابل حل است، به اتفاقات اخیر در کشور یمن اشاره کرد و گفت: ایران و پاکستان می توانند با تشریک مساعی نقش موثری در حل بحران یمن داشته باشند.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه ایران مصمم است که مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 را به نتیجه برساند، تصریح کرد: البته اسرائیل و تندروهای داخل آمریکا تلاش می کنند در این زمینه مانع ایجاد کنند اما در صورت توافق شرایط برای همکاری های اقتصادی بیش از پیش مهیا می شود.
وزیر بازرگانی پاکستان نیز در این دیدار با تبریک و ابراز خرسندی به خاطر دستاوردهای مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرد این مذاکرات به لغو تحریم‌ها و توسعه اقتصاد ایران منجر شود.

خرم دستگیرخان هدف از سفر خود به ایران را تلاش برای توسعه روابط به خصوص در بخش اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم با تقویت امنیت در مرزهای دو کشور، زیرساخت های تجاری و همکاری های اقتصادی را فراهم کنیم.

وزیر بازرگانی پاکستان با اشاره به مذاکرات هیات پاکستانی با همتایان ایرانی افزود: در این سفر مذاکرات خوبی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که امیدوارم گامی در جهت توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.

خرم دستگیرخان همچنین با تاکید بر لزوم روان سازی تجارت و حل موانع پیش روی روابط اقتصادی دو کشور خاطرنشان کرد: باید با همکاری مشترک زمینه توسعه روابط دو کشور را فراهم کنیم تا منجر به کامیابی اقتصادی برای دو ملت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار