کد خبر: 714911
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
جوكار در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در آينده اين شكست موجب انشقاق و جدايي در حكومت آل سعود و قطعا موجب در هم ريختن ساختار سياسي حاكم بر عربستان خواهد شد.
زمينه‌هاي انشقاق در حكومت آل سعودجوان‌آنلاين: محمدصالح جوكار در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص شكست مفتضحانه عربستان در يمن اظهارداشت: از ابتدا كاملا مشخص بود طبق آنچه كه مقام معظم رهبري فرمودند، بيني آل سعود به خاك ماليده مي شود بنابراين شكست مفتضحانه جز خواري و ذلت براي رژيم آل سعود نتايجي در بر نداشت گرچه اين ها اعلام مي كنند كه به اهداف شان دست يافتند.
 

وي تصريح كرد: هدف آنها در حقيقت از هم پاشيدن انصارالله و سلطه بر يمن و همچنين در هم شكستن اراده مردم عدالت خواه آن كشور بود كه به هيچ كدام از اين موارد دست پيدا نكردند و ائتلاف منطقه اي شان شكل نگرفت و چون با حمله هوايي نتوانستند به اهداف شان برسند از ارتش كشورهاي ديگر در حمله زميني استفاده كردند كه پس از چند روز با بمباران ها زيرساخت هاي يمن را از بين بردند و آن جنايت ها را عليه مردم روا داشتند و چون در پايان، دستاوردي براي آنها نداشت آتش بس را اعلام كردند.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: اين جنگ 27 روزه چيزي جز خواري و ذلت براي آل سعود و عربستان در بر نداشت و پيروزي از آن ملت مقاوم، صبور و با ايمان يمن بود كه آنها به هر صورت از اين جنگ خارج شدند و توانستند اهداف رژيم سعودي را در تجاوز به يمن ناكام گذارند. در حقيقت اين انصارالله بود كه با همگرايي همه ي افراد و طوايف توانست به تمام سرزمين يمن دست پيدا كند؛ البته غير از سه استاني كه باقي مانده و در آينده اين قضيه نيز حل خواهد شد و حاكميت مردم در كل يمن تحقق خواهد يافت.
 

جوكار عنوان كرد: در آينده همين شكست موجب انشقاق و جدايي در حكومت آل سعود و قطعا موجب در هم ريختن ساختار سياسي حاكم بر عربستان خواهد شد.
 

وي اظهار كرد: من اميدوارم كه رژيم آل سعود درس لازم را از اين شكست گرفته باشد و در مقابل اراده ملت ها نايستند؛ خود امريكايي ها وقتي در ايجاد گروه هاي تروريستي، تكفيري و داعشي موفق نشدند نهايتا نيابت را به عربستان و ارتش عربستان دادند تا او با اراده مردمي و بيداري اسلامي مقابله كند.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در هر صورت اين جنگ نيابتي هم شكست خورد و اين ها نتوانستند اين همگرايي در منطقه را ايجاد كنند بنابراين كشورهاي منطقه هم به گونه اي ديگر وخلاف نظر امريكا عمل كردند كه نشان دهنده آن است كه اين شيوه و روشي كه امريكا پيش گرفته است ديگر جواب نمي دهد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار