کد خبر: 714811
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
طي توافقي كه به تازگي ميان سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري شيراز به امضا رسيده است 44 خانه تاريخي و فرهنگي در بافت تاريخي شهر شيراز به زودي احيا مي‌شوند.
سميرا سروش
طي توافقي كه به تازگي ميان سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري شيراز به امضا رسيده است 44 خانه تاريخي و فرهنگي در بافت تاريخي شهر شيراز به زودي احيا مي‌شوند.
 براساس توافقنامه‌اي جديد احياي 44 خانه تاريخي و فرهنگي در بافت تاريخي شهر شيراز در دستور كار سازمان ميراث فرهنگي قرار مي‌گيرد؛ اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته تخريب‌هاي زنجيره‌اي شماري از خانه‌هاي تاريخي در شهرهايي چون شيراز موجي از اعتراض دوستداران ميراث فرهنگي كشور را برانگيخته بود. اين 44 باب خانه تاريخي و فرهنگي در بافت تاريخي شيراز هر چند در مالكيت سازمان ميراث فرهنگي قرار دارند و با نظارت چندين نهاد مختلف احيا شده، با بهره‌برداري شايسته و با كاربري مناسب در اختيار شهرداري شيراز قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب تكليف آن دسته از خانه‌هاي تاريخي شيراز كه در فهرست آثار ملي ثبت شده‌اند اما همچنان زير قيد مالكيت مالكان شخصي و خطر تخريب آنها هستند، نامشخص باقي مي‌ماند!
تاكنون شخصيت‌هاي مختلفي از حصول اين توافق به عنوان اتفاقي خوب ياده كرده‌اند؛ شهردار شيراز احياي بناهاي تاريخي را بزرگ‌ترين سرمايه براي مردم شيراز قلمداد كرده و گفته است كه خانه‌هاي تاريخي شيراز پس از مرمت و احيا در چرخه گردشگري اقتصادي قرار مي‌گيرند. نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي هم ورود شهرداري به موضوع حفاظت و مرمت بناهاي تاريخي را گامي بزرگ دانست. بر اساس اين گزارش روز گذشته نيز براي نخستين بار نمايندگان 15 دستگاه اجرايي به منظور حفاظت از ميراث فرهنگي گرد هم آمدند تا باري ديگر بر اين موضوع تأكيد كنند كه صيانت از ميراث فرهنگي به عهده يك دستگاه نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار