کد خبر: 714809
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
اكران يا عدم اكران فيلم سينمايي «خانه دختر» با اعلام خبر توقيف اين فيلم از اخبار تلويزيون و تكذيب آن توسط تهيه‌كننده، وارد فاز جديدي شد
هادي عسگري
اكران يا عدم اكران فيلم سينمايي «خانه دختر» با اعلام خبر توقيف اين فيلم از اخبار تلويزيون و تكذيب آن توسط تهيه‌كننده، وارد فاز جديدي شد.
روزگذشته «جوان» طي مطلبي با عنوان «ايوبي مشتري خانه دختر» درباره امكان اكران اين فيلم جنجالي ابراز ترديد كرد و به شايعه خريد و آرشيو اين فيلم توسط سازمان سينمايي پرداخت. اما دوشنبه شب اخبار شامگاهي شبكه سوم سيما خبر توقيف فيلم «خانه دختر» را اعلام كرد. پيش از اين محمد شايسته تهيه‌كننده فيلم اعلام كرده بود كه «خانه دختر» براي اكران دوم عيد نوروز به سينما‌ها خواهد رفت. اين تهيه‌كننده خبر صدور مجوز فيلم براي اكران در سينما‌ها را از امروز(چهارشنبه) داده بود. اما دوشنبه شب، غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي اكران در گزارش نتايج جلسه شورا گفت: براي نوبت دوم اكران سال 94 قرار است دفاتر پخش فيلم، فيلم مورد نظر خود را تا جلسه آينده به شوراي صنفي ارائه دهند تا تصميم‌گيري شود و تاكنون هيچ تصميمي درباره اكران فيلم خانه دختر گرفته نشده است. با رد اكران «خانه دختر» شايعه توقيف اين فيلم قوي‌تر شد؛ شايعه‌اي كه كارگردان و تهيه‌كننده «خانه دختر» را مجبور به پاسخگويي كرد. شايسته گفت: در جلسه‌ قبلي شوراي صنفي نمايش كه هفته گذشته برگزار شد، قرارداد اكران فيلم را به سرگروهي سينما «قدس» ارائه كردم تا فيلم ما بعد از فيلم «استراحت مطلق» به سرگروهي اين سينما اكران خود را آغاز كند، اما به دليل تغيير آيين‌نامه اكران امسال در اين شورا قراردادي را نپذيرفتند و اين در حالي بود كه فيلم ما و فيلم «گينس» متقاضي بررسي قرارداد بودند. تهيه‌كننده «خانه دختر» اين را هم افزود كه: فيلم ما پروانه نمايش دارد و تمام سوءتفاهم‌هاي قبلي را برطرف كرديم و دوباره پروانه نمايش گرفتيم. در حال حاضر آنونس فيلم هم پروانه دارد و پوسترهاي آن هم آماده و چاپ شده‌اند و ما مسئله توقيف فيلم را تكذيب مي‌كنيم.
شهرام شاه‌حسيني، كارگردان فيلم هم با سياسي خواندن مسئله اين فيلم از هنرمندان خواست تا وارد بازي‌هاي سياسي جناح‌هايي كه مي‌خواهند فيلم را قرباني اختلافات خود كنند، نشوند. با وجود اينكه تهيه‌كننده و كارگردان «خانه دختر» سعي دارند تا شرايط اكران فيلم را عادي جلوه دهند اما موضع شوراي صنفي در قبال اكران‌هاي دوم عيد و عدم تأييد حرف تهيه‌كننده نشان مي‌دهد مواردي درباره اين فيلم جنجالي هست كه تمايلي به آشكار‌سازي آن وجود ندارد. از سوي ديگر اين پنهانكاري را مي‌توان نوعي فضاسازي تبليغاتي براي فيلمي دانست كه همه شهرتش را مديون حاشيه‌ها است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار