کد خبر: 714507
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
اسناد افشا شده شركت سوني‌: بن‌افلك در تلاش براي لاپوشاني حقايق شرم‌آور خانوادگي‌اش بوده است
اجداد بن‌افلك برده‌دار بوده‌اند؛ اين يكي از جنجالي‌ترين اخباري است كه به تازگي به دنبال هك شدن ايميل‌هاي كمپاني سوني افشا شده است؛ افلك، بازيگر و كارگرداني است كه فيلم بشدت ضد ايراني «آرگو» را با موضوع تسخير سفارت امريكا در تهران ساخته و ايراني‌ها را مردمي خشن و ياغي نمايش داده است.
الناز خمامي‌زاده
اجداد بن‌افلك برده‌دار بوده‌اند؛ اين يكي از جنجالي‌ترين اخباري است كه به تازگي به دنبال هك شدن ايميل‌هاي كمپاني سوني افشا شده است؛ افلك، بازيگر و كارگرداني است كه فيلم بشدت ضد ايراني «آرگو» را با موضوع تسخير سفارت امريكا در تهران ساخته و ايراني‌ها را مردمي خشن و ياغي نمايش داده است.
دردسرهاي نمايش فيلم توهين‌آميز «مصاحبه» عليه رهبر كره شمالي و اقدام تلافي جويانه هكرهاي كره‌اي در هك كردن سايت كمپاني سوني كه پخش‌كننده جهاني اين فيلم بوده است براي هاليوودي‌ها تمامي ندارد؛ بر اساس اسنادي از كمپاني امريكايي سوني كه هر از گاهي بخشي از آن افشا مي‌شود حالا مشخص شده است كه اجداد بن‌افلك برده‌دار بوده‌اند و اين بازيگر در تلاش براي پنهان كردن اين گذشته شرم‌آور و نيز مذاكره با رؤساي تلويزيون امريكا براي سرپوش گذاشتن بر اين واقعيت بوده است.
افلك كه با فيلم ضد ايراني «آرگو»‌ برنده جايزه اسكار شده است از توليدكنندگان شوي تلويزيوني امريكايي «كشف ريشه‌هاي شما»‌خواسته است كه برخي جزئيات را از داستان زندگي اجدادش بيرون بكشند و آنها را علني نكنند. ظاهراً «هنري لوئيس گيتس» مجري اين شوي تلويزيوني كه يك استاد برجسته تاريخ در دانشگاه هاروارد امريكا است از اين درخواست افلك به شكل بي‌سابقه‌اي رنجيده است اما با وجود تمام ناراحتي خود از اين خواسته، واقعيات زندگي افلك را در اين برنامه به نمايش نگذاشته است.  سايت افشاگر ويكي ليكس ايميل‌‌هاي  كمپاني سوني را به صورت آنلاين منتشر كرده است. هنوز مشخص نيست كه اين گروه طرفدار شفافيت در انتشار اخبار چگونه به اين ايميل‌ها دسترسي پيدا كرده است. ويكي ليكس اين اسناد را به همراه 30 هزار سند ديگر به انتشار رسانده است.  بعد از فاش شدن اين واقعيت و پنهان شدن گذشته بن‌افلك از اذهان عمومي، «گيتس» در جمعه‌اي كه گذشت به ناچار در بيانيه‌اي كه نشان مي‌دهد شمار بازيگران هاليوودي با پيشينه خانوادگي مشابه افلك كم نيست اعلام كرد: «‌از تمام مهمانانمان سپاسگزاريم كه به ما اجازه دادند درباره زندگي شخصي‌شان بدانيم و در قسمت‌هايي كه پخش شد صدها داستان را با ما در ميان گذاشتند كه بسياري از آنها درباره اجداد برده‌دارشان بوده است. آنها از اينكه فصل‌هايي از گذشته ناخوشايند خانوادگي‌شان را با ما در ميان مي‌گذارند هرگز خجل نبودند.»
مجري برنامه تلويزيوني «كشف ريشه‌هاي شما»‌ براي لاپوشاني واقعيتي كه در اين برنامه افشاگرانه از مردم پنهان كرده اينگونه ادامه داده است: «در نهايت من كنترل تحريريه همه پروژه‌هايم را در دست دارم و با تهيه‌كنندگان برنامه تصميم گرفتيم روي بخش‌هايي از زندگي چهره‌ها متمركز شويم كه قانع‌كننده است. در مورد اجداد آقاي افلك ما روي آنچه احساس مي‌كرديم از جذابيت‌هاي بيشتري برخوردار است متمركز شديم از جمله اينكه يكي از اجدادش كه در جنگ انقلاب امريكا حضور داشته يا مادرش كه در سال 1964 ميلادي در راهپيمايي صلح و حقوق مدني شركت كرده است.»  ايميل‌هاي افشا شده نشان مي‌دهد كه درخواست افلك، گيتس را وادار به مشورت با شركت سوني كرده كه در حال ساخت فيلم جديد «‌بت من در مقابل سوپرمن»‌با بازي بن‌افلك است. بعد از خروج كريستين بيل از پروژه «بت من» اين اولين بار است كه افلك نقش بت من را ايفا مي‌كند.  بر اساس ايميل‌هايي كه به تازگي افشا شده است شركت سوني به مجري برنامه «كشف ريشه‌هاي شما» دستور داده تا بر اساس خواسته‌هاي افلك برنامه را ضبط و پخش كنند.  گيتس، يك محقق برجسته آفريقايي با پيشينه آفريقايي – امريكايي است كه در سال 2009 و طي منازعه شديد با يك مأمور پليس در نزديكي خانه‌اش در ماساچوست بازداشت شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد. در نهايت باراك اوباما دو طرف دعوا را به كاخ سفيد دعوت كرد و در باغ كاخ سفيد مراسم آشتي‌كنان برايشان برگزار كرد.
گيتس بعد از شنيدن درخواست افلك در مكاتبه‌اي با يكي از مسئولان تلويزيون امريكا نوشته است: «‌اجداد چهار يا پنج نفر از مهمانان ما در اين برنامه برده‌دار بوده‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به كن برنس، مستندساز و كارگردان فيلم‌هاي معروفي مثل «جنگ داخلي» اشاره كرد. تا به حال موردي نداشتيم كه يكي از ما بخواهد يافته‌هايمان درباره اجداد او را سانسور كنيم. سانسور اين حقايق حتي اگر پاي بت‌من هم در ميان باشد تخطي از قوانين تلويزيون ملي امريكا است. همين كه در را به سوي سانسور باز كنيم كنترل برند و نام و اعتبار برنامه‌مان را از دست مي‌دهيم.» با اين وجود با اعمال سانسوري بي‌سر و صدا، جزئيات شرم‌آور درباره اجداد بين افلك هرگز روي آنتن تلويزيون ملي امريكا نرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار