کد خبر: 714464
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با تأکید بر ضرورت رعایت نکات علمی در تجویز عینک تصریح کرد: برخی فریم‌های عینک میدان بینایی را در برخی افراد کاهش می‌‌دهند و دید جانبی را مختل می‌کنند.

علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد: انتخاب و تجویز عینک مناسب موضوعی کاملاً علمی است که در دانشگاه‌ها به اپتومتریست‌ها انجام می‌شود و در صورت رعایت نشدن این اصول یکی از مشکلات کاهش میدان بینایی به دید مرکزی است.

وی تصریح کرد: میدان بینایی آن چیز است که علاوه بر دید مرکزی نیاز داریم تا در حواشی خود ببینیم. برخی فریم‌ها دید این فضا را مختل می‌کند.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: برخی فریم‌های کائوچویی آن قدر پهن هستند که قسمت های مختلف آن میدان بینایی فرد را دچار اشکال می‌کنند و افراد در بخش‌های مختلف دید مشکل پیدا می‌کنند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران افزود: برخی دسته‌های عینک آن قدر پهن هستند که میدان بینایی اطراف فرد را دچار مشکل می‌کند.

وی تأکید کرد: این فریم‌ها در برخی افراد قابل استفاده است و ممانعتی برای استفاده از این فریم‌ها وجود ندارد ولی برای همه افراد قابل استفاده نیست.

میرزاجانی پل بینی عینک را یکی از مهمترین بخش‌های انتخاب عینک دانست و گفت: این که پل بینی به چه شکل بر روی بینی قرار بگیرد که ایجاد حساسیت پوستی و زخم نکند یا فشار زیادی به بینی تحمیل نکند باید مد نظر قرار گیرد چرا که منطقه اطراف بینی منطقه‌ای بسیار حساس است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار