کد خبر: 714461
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغرواعصاب ایران به تاثیر ویتامین D در کاهش ریسک ابتلا به بیماری MS بر اساس تحقیقات انجام شده اشاره کرد و گفت: سطح ویتامین D در همه افراد پایین است.

مسعود نبوی با بیان اینکه این روزها بحث تاثیر ویتامین D در بیماری های مغز و اعصاب بسیار داغ است، اظهار داشت: ویتامین D دو نقش اساسی در بدن دارد که تنظیم کلسیم و استخوان سازی و تعدیل و ایمن سازی بدن از آن جمله است.

وی افزود: بدن ویتامین D را به انواع مختلف جذب می‌کند و علاوه بر نور آفتاب، در برخی مواد غذایی چون ماهی و مکمل‌ها یافت می‌شود.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در دنیا، سطح خونی ویتامین D در همه افراد پایین است، گفت: البته نتایج نهایی تحقیقات انجام شده متفاوت و متناقض بود، اما با توجه به نقش و تاثیر مثبت ویتامین D در بدن پیشنهاد شده است در برخی بیماری‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

نبوی ادامه داد: به عنوان مثال در تحقیقات ارتباط کاهش ویتامین D با ریسک ابتلا به MS اثبات شده و دانشمندان پیشنهاد کرده‌اند که به منظور کاهش التهاب مغز برای مبتلایان به بیماری‌های نقص ایمنی چون MS ویتامین D تجویز شود.

عضو هیأت مدیره انجمن مغز و اعصاب ضمن تصریح این مطلب که البته افراط در مصرف ویتامین D نیز مضر است، عنوان کرد: از آنجا که ریسک ابتلا به MS در فرزندان مبتلایان نیز بالاست، توصیه پزشکان به استفاده از این ویتامین برای کاهش این ریسک است.

بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران روزهای 22 تا 25 اردیبهشت 94 در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار