کد خبر: 714447
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
طبق آمارها سالانه حدود 30 تا 32 میلیون نفر در سراسر جهان به پوکی استخوان دچار می‌شوند که اغلب این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.

امیررضا حقانی، فوق تخصص و جراح ارتوپدی افزود: در زنان پوکی استخوان بسیار شایع‌تر از مردان است، چرا که در زنان به ویژه در سال‌های بعد از یائسگی به خصوص در سال‌های ابتدایی آن، معمولاً قدرت استخوان و تراکم آن به سرعت کاهش می‌یابد.


وی با اشاره به آمارهای جهانی در خصوص تعداد مبتلایان به عارضه پوکی استخوان،‌ تأکید کرد: بر طبق آمارها سالانه حدود 30 تا 32 میلیون نفر در سراسر جهان به پوکی استخوان دچار می‌شوند که اغلب این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.


حقانی گفت: البته به نظر می‌رسد که آمار واقعی مبتلایان به پوکی استخوان بیشتر از آمار فوق باشد، زیرا بسیاری از مبتلایان به این بیماری هنوز شناسایی نشده‌اند.


وی اظهار داشت: اغلب مبتلایان به پوکی استخوان به دلیل نبود علائم مشخص، تا مدت‌ها از بیماری خود بی‌اطلاع می‌مانند و هنگامی متوجه بیماری خود می‌شوند که عارضه به وجود آمده پیشرفت چشمگیری کرده است.


این متخصص یادآور شد: اغلب عارضه‌های استخوانی از جمله شکستگی‌های مچ دست، لگن، ران، زانو و ستون مهره‌ها به نوعی با عارضه پوکی استخوان در ارتباط نزدیک هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار