کد خبر: 714432
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
فرماندار تهران از ارسال طرحی به وزارت کشور برای تشکیل 9 بخشداری در شهر تهران خبر داد.

 خبرگزاری ایسنا: فرماندار تهران از ارسال طرحی به وزارت کشور برای تشکیل 9 بخشداری در شهر تهران خبر داد.

عیسی فرهادی در خصوص لزوم گسترش فرمانداری تهران با توجه به وسعت و جمعیت شهر تهران، گفت: دو شیوه برای اداره شهر تهران در نظر گرفته شده که هر دو شیوه در قالب طرح به وزارت کشور ارائه شده است؛ در شیوه اول معتقدیم با توجه به جمعیت 10 میلیونی شهر تهران باید نمایندگی‌هایی وجود داشته باشد که وظیفه انتقال اخبار و اطلاعات برعهده بگیرند و در انتخابات‌ها نقش داشته باشند و رابط میان مردم و دستگاه‌های خدمت رسان در جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر باشند.

وی افزود: براساس قانون بخشداری زیرمجموعه فرمانداری است برهمین اساس پیش‌بینی کردیم هر دو یا سه منطقه تهران در قالب یک بخشداری قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: این طرح توسط استاندار تهران تایید و در وزارت کشور ارسال شده است، البته به قانون تبدیل شدن چنین طرحی نیازمند مصوبه دولت است و در صورت تصویب و ابلاغ می‌تواند به لحاظ اداره امورات شهر تهران کارساز باشد. قطعا اجرای چنین طرحی نیازمند هزینه‌های سنگین نیست و با حداقل هزینه می‌توان آن را اجرایی کرد.

فرماندار تهران تبدیل تمامی ادارات شهر تهران به اداره کل را نیز یکی دیگر از روش‌های پیشنهادی فرمانداری تهران برای اداره شهر خواند و افزود: در این طرح الگو آموزش و پرورش بوده است، به طوری که یک اداره کل استان دارد و یک اداره کل شهر تهران؛ براین اساس در نظر داریم برای تمامی ادارات استان چنین طرحی اجرا شود و ادارات کل مستقل در شهر تهران تشکیل و از این طریق نظارت بهتری صورت گیرد، این طرح نیز به وزارت کشور داده شده و از طریق فرمانداری و استاندار تهران در حال پیگیری است.

فرهادی درخصوص موضوع جدایی ری از تهران نیز تاکید کرد: این موضوع به کلی منتفی شده است و در زمان اخیر انتخابات شورا هم انتخابات ری با تهران انجام شد. البته در زمان انتخاباتی غیر از شوراها، علاوه بر ری و شمیرانات، شهرستان‌های پردیس و اسلامشهر نیز جز تهران محسوب می‌شوند.

فرهادی در توضیح بیشتر این موضوع تاکید کرد: در حقیقت در انتخابات‌ سیاسی پنج فرمانداری تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر با مرکزیت تهران با هم هستند و در انتخابات شوراهای شهر و روستا سه فرمانداری تهران، ری و شمیرانات به مرکزیت فرمانداری تهران با هم خواهند بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار