کد خبر: 714420
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
مسوولان هواپیمایی «آسیانا»ی کره جنوبی اعلام کردند که به همه مسافران پرواز این شرکت که هفته گذشته در فرودگاه هیروشیمای ژاپن فرود اضطراری داشت، غرامت نقدی پرداخت می شود.

خبرگزاری ایرنا: مسوولان هواپیمایی «آسیانا»ی کره جنوبی اعلام کردند که به همه مسافران پرواز این شرکت که هفته گذشته در فرودگاه هیروشیمای ژاپن فرود اضطراری داشت، غرامت نقدی پرداخت می شود.

سه شنبه هفته گذشته - 25 فروردین - یکی از هواپیماهای شرکت «آسیانا» به هنگام فرود اضطراری در فرودگاه هیروشیمای ژاپن دچار سانحه شد که 23 تن از سرنشینان آن زخمی شدند.

این هواپیما که از نوع ایرباس 320 بود، با 73 مسافر و هفت خدمه از فرودگاه اینچئون کره جنوبی عازم فرودگاه هیروشیما ژاپن بود.

مسوولان این شرکت روز دوشنبه اعلام کردند که به نشانه همدردی با مسافران و به دلیل فشار و اضطراب ناشی از فرود اضطراری، به هر یک از آنان مبلغ پنج هزار دلار پرداخت خواهند کرد.

براساس گزارش ها، در این حادثه هواپیما پس از خارج شدن از باند به نرده ها و تجهیزات فرودگاهی برخورد کرد و ضمن کنده شدن بخش هایی از بال سمت چپ، یکی از موتورهای آن نیز به دلیل آتش سوزی از بین رفت.

خبرگزاری کیودوی ژاپن، به نقل از پلیس فرودگاه هیروشیما علت وقوع این حاثه را برخورد بخش انتهایی هواپیما با زمین به هنگام فرود بیان کرده بود.

مسوولان این شرکت هوایی که یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی کره جنوبی محسوب می شود، اعلام کردند که با مسافران تماس گرفته و به آنها گفته اند مبلغ یادشده را به زودی پرداخت خواهند کرد.

آنان همچنین برای جلب رضایت سرنشینان این پرواز، پرداخت همه هزینه های پزشکی را تقبل کرده و به کسانی که به علت این رخداد از کار خود بازمانده و دچار مشکل شدند نیز غرامت می پردازند.

تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن اعلام کرد که هیات ایمنی حمل و نقل این کشور همچنان در حال تجزیه و تحلیل داده های ضبط شده توسط دستگاه های این هواپیما است تا دلیل این حادثه را پیدا کند.

در این پرواز مسافرانی از کشورهای فیلیپین، روسیه، ویتنام، سنگاپور، سوئد، آمریکا، کانادا، کره جنوبی و ژاپن حضور داشتند.

نخستین سانحه برای این شرکت هواپیمایی در سال 1392 و زمانی که یک فروند بوئینگ 777 با 291 مسافر و 17 خدمه قصد فرود در فرودگاه سانفرانسیسکو در آمریکا را داشت، رخ داد. در این حادثه 3 تن کشته شدند که دو تن از آنان تبعه کشور چین بودند.

آسیانا، دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کره جنوبی است و در سال 1389 به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار