کد خبر: 714333
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
مهران مديري بخشي از مخاطبان قهر كرده تلويزيون را بازگردانده بود
شب گذشته در آيتم‌هاي تبليغاتي مياني سريال «در‌حاشيه»، آنونس مجموعه شمعداني سروش صحت پخش شد و...
سپيده آماده
شب گذشته در آيتم‌هاي تبليغاتي مياني سريال «در‌حاشيه»، آنونس مجموعه شمعداني سروش صحت پخش شد و طرفداران سريال مهران مديري را به اين يقين رساند كه سريال ديگري قرار است جايگزين اين مجموعه بشود.
 
ماجراي حاشيه‌هاي «در حاشيه» از همان روزهايي كه نام اين سريال در فهرست پخش نوروزي شبكه سه قرار گرفت، آغاز شده بود، البته در زمان نگارش فيلمنامه هم اعتراضاتي به سريال مي‌شد كه به تغيير و بازنويسي‌اش منتهي شد. تهديدهاي وزير بهداشت و اعتراضات رئيس سازمان نظام پزشكي در روزهاي ابتدايي با حمايت مديران سيما از پخش سريال مديري روبه‌رو شد اما اين پايان ماجرا نبود.
 
15 فروردين ماه مشاور رئيس سازمان نظام پزشكي از اعلام آمادگي بيش از ۷ هزار تن از پزشكان براي شركت در تجمع نسبت به رويه صدا و سيما خبر داد و گفت: ما پرسش داريم چرا نسبت به ساير حرفه‌ها و مشاغل سريال طنز ساخته نمي‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمي‌گيرند. آقاي مشاور اما اين نكته را در نظر نگرفت وقتي جامعه پزشكي كه از نظر سطح تحصيلات بالاتر از عموم مردم جامعه هستند تا به اين اندازه آستانه تحمل پاييني نسبت به نقدها دارند، چطور انتظار دارند كه درباره ساير اقشار مجموعه طنز ساخته شود و آنها ابراز نارضايتي نكنند. در اين ميان، بيان طنز اتفاقاتي كه به واقع بارها و بارها در بيمارستان‌هاي كشور اتفاق افتاده است چرا بايد اين همه به ذائقه جامعه پزشكي ناخوشايند بيايد؟! انگار آقايان محترم اطبا، خاطرات مشتركي با پزشكان مجموعه در حاشيه داشتند كه اينچنين طاقت از كف داده و به هر حربه‌اي متوسل شده‌اند تا از ادامه پخش سريال مديري جلوگيري كنند. غافل از اينكه اين كارها پاك كردن صورت مسئله است و اشتباهات پزشكي هر ساله جان برخي را گرفته و سلامت عده بيشتري را به مخاطره مي‌اندازد.
 
در نهايت اما از مديران سيما انتظار نمي‌رفت در برابر تهديدهاي پزشكان و سازمان نظام پزشكي كوتاه بيايند و آنتني چنين پرمخاطب را كه بازار سريال‌هاي رنگارنگ تركيه‌اي به مدت چند هفته‌اي هم كه شده كساد كرده بود به اين آساني از مديري و گروه پرمخاطبش بگيرند، اين مي‌شود كه ما دستي دستي مخاطبان تلويزيوني داخلي خودمان را به سمت سريال‌هاي بي‌محتواي تركي پر مي‌دهيم و بعد از تأثيرات منفي اين سريال‌ها در فروپاشي بنيان خانواده ابراز نارضايتي مي‌كنيم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار