کد خبر: 714332
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
فرهنگ سلفي انداختن اين روزها حسابي در دنيا باب شده است و البته در مواردي مايه دردسر مي‌شود...
الناز خمامي‌زاده
فرهنگ سلفي انداختن اين روزها حسابي در دنيا باب شده است و البته در مواردي مايه دردسر مي‌شود. رئيس جشنواره فيلم كن هم كه در دوره‌هاي گذشته شاهد سلفي انداختن بازيگران و هنرمندان و اتلاف وقت فراوان روي فرش قرمز بوده براي جشنواره امسال قرار را بر ممنوعيت انداختن عكس سلفي روي فرش قرمز گذاشته است.
 
سلفي انداختن يكي از پديده‌هاي عصر جاري است؛ شايد نخستين عكس سلفي كه حسابي سر و صدا به پا كرد و اين پديده نوظهور بشر عصر مدرن را تبديل به يك عادت تفريحي مشترك ميان جوامع مختلف كرد، مربوط به عكس «سلفي» باراك اوباما به همراه ديويد كامرون و هله تورنينگ اشميت، نخست‌وزير دانمارك در مراسم يادبود نلسون ماندلا بود كه موجي از واكنش‌هاي منفي را در توئيتر به دنبال داشت. به اين ترتيب اگر در انداختن سلفي موقعيت‌شناسي خوبي صورت نگيرد، ممكن است تبعات منفي بر جاي بماند؛ مانند اتلاف وقتي كه اين پديده نوظهور قرن 21 در مراسم ويژه مثل جشنواره‌ها بر آن دامن مي‌زند و حالا «تيري فرماكس»، رئيس جشنواره فيلم كن در تلاش است تا مانع سلفي انداختن چهره‌هاي مشهور دنياي سينما روي فرش قرمز شود.
 
او به نشريه «‌گراتسيا »گفته است‌: «ما نمي‌خواهيم سلفي انداختن را ممنوع كنيم اما اين كار واقعاً وقتگير است. بايد در زمان مشخصي مهمانان را از روي فرش قرمز رد و تا بالاي پله‌ها هدايت كنيم اما اگر مهمانان قدم به قدم بايستند از خودشان سلفي بيندازند همه چيز كند پيش مي‌رود.»
 
مشخصاً رئيس جشنواره كن زياد از سلفي انداختن خوشش نمي‌آيد؛ چراكه اين پديده نوظهور عصر حاضر را عملي بي‌نهايت مضحك و عجيب و غريب خوانده است.
 
اين اولين بار نيست كه سلفي انداختن در يك رويداد يا مراسم و مكاني عمومي ممنوع مي‌شود. شهر ممنوعه چين، گالري ملي لندن و بناي تاريخي كولوسئوم رم در ايتاليا هم براي جلوگيري از صدمات احتمالي حاصل از حمل منوپاد سلفي توسط گردشگران به اين مكان‌ها، انداختن عكس سلفي را در محدوده خود ممنوع اعلام كرده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار