کد خبر: 713970
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
آيا «در حاشيه» قرباني حواشي خارج از متن شد؟
آن‌طور كه پيداست ظاهراً اعتراض صنف پزشكان و بعد هم وكلا به سريال «در حاشيه» مهران مديري به رضايت مردم و مخاطبان از اين سريال طنز تلويزيوني چربيده است كه حالا صحبت از اتمام زودتر از موعد اين سريال و جايگزين شدن سريال ديگري در شبكه سوم سيما است. سريال طنز «مهران مديري» قرار است زودتر از موعد از تلويزيون رخت ببندد؛ «در حاشيه»
الناز خمامي‌زاده
آن‌طور كه پيداست ظاهراً اعتراض صنف پزشكان و بعد هم وكلا به سريال «در حاشيه» مهران مديري به رضايت مردم و مخاطبان از اين سريال طنز تلويزيوني چربيده است كه حالا صحبت از اتمام زودتر از موعد اين سريال و جايگزين شدن سريال ديگري در شبكه سوم سيما است. سريال طنز «مهران مديري» قرار است زودتر از موعد از تلويزيون رخت ببندد؛ «در حاشيه»
سريال طنز «مهران مديري» قرار است زودتر از موعد از تلويزيون رخت ببندد؛ «در حاشيه» با نام اوليه «اتاق عمل» هر چند در ابتدا قرار بود سريالي 90 قسمتي باشد اما حالا مديران رسانه ملي مي‌گويند كه قرار است اين سريال به جاي 20 قسمت در 18 قسمت روي آنتن برود و به كار خود پايان دهد؛ به كلامي ديگر قرار است سر و ته اين سريال در 18 قسمت به هم آورده شود و در اين بين مشخص نيست كه آيا اين سريال از اول قرار بوده در قالب 90 قسمت روي آنتن برود يا در قالب 20 قسمت كه حالا قرار بر تعديل و كوتاه كردن آن به 18 قسمت است.
به احتمال قوي مهران مديري از اين تغيير و داستان‌هايي كه در پي پخش سريال طنزش از تلويزيون برايش پيش آمده است راضي نيست؛ اين همه اعتراض از سوي جامعه پزشكي و بعد هم از سوي جامعه وكلا خطاب به سريالي كه زبان طنز دارد نه زباني جدي باعث تعجب خيلي‌ها شد؛ رسانه ملي هم طي مدتي كه اين اعتراض‌ها شكل گرفت به خوبي از «در حاشيه» دفاع كرد. بخش خبر 20:30 در چندين آيتم مختلف به سراغ شماري از پزشكان رفت و نظر آنها را درباره اين سريال پرسيد و البته اقدام به پخش صحبت‌هاي شماري از پزشكان ناراضي از «در حاشيه» در كنار صحبت‌هاي پزشكاني كرد كه معتقد بودند نبايد با موضعي تند و جدي پاي تماشاي يك سريال طنز نشست و از آن برداشت‌هاي منفي كرد. بخش خبر 20:30 در مسير حمايتش از «در حاشيه» حتي با وزير كار و رفاه اجتماعي همكلام شد؛ آقاي وزير در اين گزارش 20:30 حتي پيشنهاد كرد كه صدا و سيما بيايد و درباره او سريال طنز بسازد تا مردم كمي بخندند.
با وجود اين حمايت‌هاي رسانه ملي از «در‌حاشيه» حالا به نظر مي‌رسد كه رسانه ملي در مواجهه با پزشكان و وكلاي ناراضي ناچار به عقب‌نشيني شده است؛ يكي از بخش‌هاي خبري تلويزيون روز پنج‌شنبه از كاهش تعداد قسمت‌هاي «در حاشيه» از 20 قسمت به 18 قسمت خبر داد و اعلام كرد كه سريال مهران مديري زودتر از موعد تمام مي‌شود. با پخش آنونس‌هاي سريال «شمعدوني» سروش صحت از شبكه سوم سيما هم حالا مشخص است كه چيزي به پايان «در حاشيه»‌ باقي نمانده است و قرار است به زودي «شمعدوني» جايگزين اين سريال شود.
پايان «در حاشيه» آن هم در 18 قسمت كمي عجيب به نظر مي‌رسد؛ مهران مديري كه معمولاًً سريا‌ل‌هايش شروعي ضعيف دارند و اما با افتادن روي غلتك حسابي جاي خودشان را در دل مردم باز مي‌كنند با «در حاشيه» يكي ديگر از كارهاي خوب پرونده سريال‌هاي طنز تلويزيوني‌اش را رو كرده است و البته بايد اين موضوع را مدنظر داشت كه «در حاشيه» تازه سر و شكل مشخصي به خود گرفته و روي غلتك افتاده است.
بازيگران به خوبي در نقش‌هايشان جا افتاده‌اند و مخاطب در ذهن به تعاريف مشخصي از ويژگي‌هاي شخصيتي آنها رسيده است؛ حالا در آستانه رونق اين سريال رخت بر بستن ناگهاني آن از ويترين پخش رسانه ملي غيرقابل منتظره است.
مردم از «در حاشيه»‌ راضي هستند؛ ميزان رضايت عمومي از سريال‌هاي طنز تلويزيوني را بايد در ميزان رد و بدل شدن تكيه كلام‌هاي طنز شخصيت‌هاي آن سريال تلويزيوني در محاورات مردم جست‌وجو كرد. «باس ماس» و ساير تكيه كلام‌هاي مشهور شخصيت «زهتاب» اين روزها در سطح مكالمات طنز مردمي در رسانه‌هاي گروهي و شبكه‌هاي مجازي به وفور يافت مي‌شود. «در حاشيه» موفق عمل كرده است و حالا اگر تلويزيون بخواهد تحت تأثير شماري از اعضاي جامعه پزشكي و نيز وكلا لحظه‌هاي ناب خنده و طنز را از مردم و مخاطبان پرشمار اين سريال بگيرد راه نادرستي را انتخاب كرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
عاشق این سریال هستم ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار