کد خبر: 713922
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
وزیرخارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای استرالیایی خود گفت: هر کاری که ایران در عراق انجام می‌دهد، با هماهنگی دولت عراق صورت می‌گیرد.
 تسنیم: محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای استرالیایی خود گفت: هر کاری که ایران در عراق انجام می‌دهد، با هماهنگی دولت عراق صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت: مبارزه با گروه تروریستی داعش باید توسط دولت عراق انجام و مدیریت شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این نشست با اشاره به روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور که طی سالهای گذشته با فراز و نشیب همراه بوده تاکید کرد زمان آن فرا رسیده که روابط دو جانبه را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

ظریف گفتگوهای امروز با جولیا بیشاپ را موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی خواند و گفت نگرانی مشترک ما از افراط و تروریسم در منطقه و نحوه برخورد با این پدیده خطرناک در منطقه و نیز نگرانی خانم بیشاپ درباره پیوستن جوانان غربی و استرالیایی به تروریست های داعش پرداخته شد.

وزیر امور خارجه درباره یکی از مسائل دو جانبه بحث شده نیز گفت:  در زمینه نگرانی مشترک درباره قاچاق انسان و سوء استفاده از شهروندان ما برای انتقال آنها به استرالیا و نیز نحوه برخورد با آنها،‌ قرار شد در این زمینه  همکاری ها و گفتگوهای کنسولی را ادامه دهیم تا با این معضل بتوانیم برخورد کنیم.

ظریف همچنین موضوع حقوق بشر را یکی دیگر از مباحث بررسی شده عنوان کرد.

جولیا بیشاپ نیز با اشاره به دیدار امروزش با رئیس جمهور ایران، گفتگوهایش را با ظریف مفید و سازنده خواند.

وی افزود: موضوع نحوه چگونگی مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و نیز حمایت از دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از مباحث طرح شده بود.

بیشاپ حضور نیروهای نظامی استرالیا در عراق برای آموزش نیروهای عراقی  را زمان بندی شده و محدود دانست.

وی افزود مسئله قاچاق انسان و سیاست دولت استرالیا درباره بازگشت پناهجویان گفتگوهای بسیار مثبتی داشتیم و از مقامات ایرانی برای سفر به استرالیا برای ادامه این مباحث دعوت کردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار