کد خبر: 713911
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های اعزامی نداجا طبق برنامه و با قدرت در آبهای آزاد و خلیج عدن حضور دارند و هیچکس حق اخطار به ناوهای ایرانی را ندارد.
فارس: امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم رژه ارتش که در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اعزام ناوگروه‌های نداجا به آبهای آزاد اظهار داشت: این حضور طبق برنامه با درخواست سازمان جهانی کشتی‌رانی در آبهای آزاد از جمله خلیج عدن برای مقابله با دزدی دریایی ادامه دارد و هیچکس حق تذکر به ناوهای ایرانی را نداشته و تا کنون نیز این اتفاق نیفتاده است.

سیاری در خصوص موضوع یمن نیز،‌گفت:‌ هیچ نیازی به پهلوگیری ناوگروه ما در یمن نیست اما ما با قدرت در منطقه خلیج عدن حضور داریم و هم اکنون نیز ناوگروه سی و چهارم ما به این منطقه اعزام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان نیروی دریایی کشورمان را تهدید کرده است؟ گفت: هیچ تهدیدی علیه ما انجام نگرفته است. ما اجازه تهدید و تذکر هم نمی‌دهیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی ما می‌توانیم در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور داشته باشیم. ما تاکنون بدون اجازه کشوری به آب‌های سرزمینی آن کشور وارد نشده‌ایم.

سیاری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای پهلوگیری در یمن دارید؟ گفت: ما چنین برنامه‌ای نداریم و امیدواریم امنیت خلیج عدن با کمک همه کشورها تامین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار