کد خبر: 713842
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
دبيركل حزب الله در مراسم دفاع از مردم يمن با اشاره به اينكه انصارالله تاكنون به حملات سعودي‌ها پاسخ نداده و اين صبر استراتژيك است تأكيد كرد: در صورت ورود عربستان به جنگ زميني در يمن، در اين جنگ شكست خواهد خورد.
دبيركل حزب الله در مراسم دفاع از مردم يمن با اشاره به اينكه انصارالله تاكنون به حملات سعودي‌ها پاسخ نداده و اين صبر استراتژيك است تأكيد كرد: در صورت ورود عربستان به جنگ زميني در يمن، در اين جنگ شكست خواهد خورد.
به گزارش «جوان»، سيد حسن نصر الله عصر ديروز طي سخناني گفت: مردم مسلمان در برابر ظلم هايي كه به مردم يمن مي‌شود مسئولند. او به جنگ سال 2006 رژيم صهيونيستي عليه لبنان اشاره كرد و گفت اين جنگ كه رژيم صهيونيستي عمليات خوشه خشم بر آن نهاد، اولين پيروزي عرب‌ها عليه اسرائيل بود كه حزب الله آن را رقم زد. او در اين سخنراني، به بررسي اهداف، نتايج و آينده جنگ يمن پرداخت و گفت: عربستان در بيان اهداف خود مي‌گويد كه مي‌خواهد رئيس‌جمهور مستعفي را برگرداند، در حالي كه هدف واقعي آل‌سعود برگرداندن سلطه خود بر يمن بود.
نصرالله به اين ادعاي سعودي‌ها اشاره كرد كه اين جنگ، جنگ عليه عرب‌ها است. نصر الله گفت: اين در حالي است كه يمني‌ها سابقه بيشتري در عرب بودن دارند: «اگر يمني‌ها عرب نيستند، پس چه كسي عرب است.» او به تاريخ يمن اشاره كرد و گفت: قبل از اسلام، زماني كه شبه جزيره تمدن نداشت يمني‌ها عرب بودند در حالي كه مردم شبه جزيره همديگر را مي‌كشتند: «وقتي كه شبه جزيره شيخ داشت، يمني‌ها پادشاه داشتند.» او همچنين به سابقه مردم يمن در صدور اسلام به اندونزي اشاره كرد: «چه كسي اسلام را به اندونزي برد؟ علما، بازرگانان و قبايل يمن بردند.» دبيركل حزب الله خطاب به آل‌سعود گفت: «يمني‌ها نيازي ندارند كه كسي به آنها گواهي عرب بودن و مسلمان بودن بدهد.»  نصر الله به اين اشاره كرد كه آل‌سعود جنگ يمن را جنگ شيعه و سني جلوه مي‌دهد و گفت: «اين جنگ شيعي و سني نيست بلكه تجاوز سعودي است به يمن.» او گفت: عربستان ادعا مي‌كند كه اين جنگ تهديد حرمين شريفين است در حالي كه تهديد حرمين شريفين از داعش است. او به حمايت عربستان از داعش اشاره كرد و گفت: «حرم پيامبر در خطر است كه از خود عربستان و خود تفكر وهابي و فرهنگ وهابيت است.» او به تاريخ وهابيت اشاره كرد و گفت كه بعد از سيطره ملك عبد العزيز در سال 1926 وهابي‌ها همه آثار ديني و نمادهاي ديني را خراب كردند: «حرم نبوي در معرض تهديد وهابيت است.» دبيركل حزب‌الله به هدف آل‌سعود براي برگرداندن منصور هادي عبدربه، رئيس‌جمهور فراري يمن اشاره كرد و گفت: «هيچ مذاكره سياسي نخواهد توانست منصور هادي را برگرداند.»او به ادعاي آل‌سعود اشاره كرد و گفت: « هدف اين بود كه كميته‌هاي انقلابي نتوانند به استان‌هاي ديگر برسند، در حالي كه در اين هدف هم شكست خورده‌اند و بيشتر استان‌ها در دست ارتش و كميته‌هاي مردمي است.» نصرالله گفت كه هدف از بين بردن اراده مردم است در حالي كه نتيجه اصلي، حماسه آفريني و مقاومت مردم يمن بود: «مردم يمن آماده جنگ بلندمدت هستند و در چهره مردم و سياسيون يمن هيچ شكستي ديده نمي‌شود. ما در جنگ 33 روزه هم همين را مي‌ديديم.

 نصر‌الله تأكيد كرد: در حالي كه يمن تهديدي براي عربستان نبود، آل‌سعود با اين جنگ تهديد بودن يمن براي عربستان را قطعي كرد. او صبر مردم يمن عليه تجاوز عربستان را «صبر استراتژيك» توصيف كرد و گفت: سعودي‌ها بدانند كه قبايل يمن، حس انتقام خواهي دارند و آن را فراموش نمي‌كنند. دبير‌كل حزب‌الله گفت: جنگ هوايي كاري از پيش نمي‌برد و نتيجه‌اي نخواهد اشت. او گفت: اگر ارتش آل‌سعود مي‌تواند خوب وارد جنگ زميني شود: «اگر مردانگي داريد وارد جنگ زميني شويد تا ببينيد چه مي‌شود.» دبيركل حزب‌الله با انتقاد از شوراي امنيت گفت: «اين سازمان بايد تصميم به توقف جنگ مي‌گرفت اما پيشنهاد جلاد را پذيرفته و قرباني را ناديده گرفته است بلكه حتي حق را به جلاد داده است و ما هم اين وضع را در لبنان و فلسطين شاهد هستيم. اين قطعنامه بين‌المللي هم همچون ديگر قطعنامه‌هاي بين‌المللي بي‌ارزش است.» نصرالله همچنين از ملت و دولت پاكستان به خاطر موضع‌شان قدرداني كرد. وي با اشاره به اينكه علت تمام بدبختي‌ها و ويراني‌هاي منطقه از سوي انديشه وهابي و پول‌هاي سعودي‌ها است، تأكيد كرد: «جهانيان بايد در برابر عربستان سعودي بگويند كه بس است.» وي تأكيد كرد: «از اين اختلافات تنها بازنده بزرگ فلسطين، ملت فلسطين و مسئله فلسطين است و تنها پيروز بزرگ اسرائيل است.» وي در پايان اعلام كرد: يمني‌ها به پايداري وايستادگي ادامه خواهند داد و توانايي و رهبري و ارتش را در اختيار دارند و كساني كه اين صفات را به همراه داشته باشند پيروزند و در اين مسئله جاي بحثي نيست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار