کد خبر: 713825
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
رییس سازمان توسعه تجارت ایران از تهاتر کالا با ونزوئلا خبر داد و از تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان برای حضور در بازار این کشور به ویژه در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی دعوت کرد.
ایسنا: رییس سازمان توسعه تجارت ایران از تهاتر کالا با ونزوئلا خبر داد و از تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان برای حضور در بازار این کشور به ویژه در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی دعوت کرد.

ولی‌الله افخمی راد - معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: سازمان توسعه تجارت از کلیه تجار، بازرگانان و تولید‌کنندگانی که تمایل به حضور در بازار ونزوئلا دارند و به ویژه در زمینه صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی فعالیت می‌کنند، درخواست می کند میزان توانمندی خود را برای حضور در بازار ونزوئلا به اداره اروپا و آمریکای معاونت بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت اعلام کنند تا بتوانیم تدارکات لازم را برای تحقق این تجارت فراهم کنیم.

وی افزود: چند روز گذشته با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های عامل، جلسه ای در ارتباط با تجارت با ونزوئلا برگزار شد و در نهایت بعد از مذاکرات و مطالعات انجام شده مقرر شد کالاهایی که ونزوئلا نیاز دارد به آن کشور صادر شود و آنها نیز آمادگی خود را برای تهاتر کالا اعلام کردند.

افزایش حجم تجارت با سایر کشور‌هادر قالب تفاهم نامه های دو یا چندجانبه

افخمی راد در عین حال بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم سازمان توسعه تجارت در سال جدید افزایش رفت‌وآمد با کشور‌های پیرامونی برای فراهم آوردن زمینه‌ای برای افزایش تجارت بین ایران و سایر کشور‌هاست، در این زمینه در نظر داریم حجم تجارت بین ایران و سایر کشور‌ها را در قالب تفاهم نامه های دو یا چندجانبه افزایش دهیم.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: همیشه در سازمان توسعه تجارت دستگاه‌های اجرایی حضور دارند و این دستگاه‌ها مواردی را که به عنوان مشکلات جدی وجود دارد مطرح می‌کنند که باید در جهت برطرف کردن آن‌ها حرکت کرد و در این زمینه جلسات هفتگی با بعضی سفارت‌خانه‌ها، رایزنان بازرگانی و سفارتخانه‌های خارجی در داخل کشور نیز برگزار می‌کنیم.

وی همچنین یادآور شد: سال 1394 را وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سال "صادرات غیرنفتی" نام می‌برد و امیدواریم تمامی بخش‌ها با افزایش ظرفیت‌های تولیدی، صادرات غیرنفتی را رونق دهند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار