کد خبر: 713819
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مدیر سیاست شورای ملی ایرانیان آمریکا تاکید کرد که مخالفت کنگره آمریکا با توافق هسته ای با ایران، به اعتبار آمریکا لطمه می‌زند.
تسنیم: جمال عبدی مدیر سیاست شورای ملی ایرانیان آمریکا در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که مخالفت کنگره آمریکا با توافق هسته ای ایران نه تنها به اعتبار آمریکا ضربه می زند بلکه توانایی باراک اوباما را برای اجرای توافق با ایران به چالش خواهد کشید.

 
وی در ادامه گفت: کنگره با تزریق نااطمینانی به توانایی آمریکا برای اجرای توافقنامه، عملا اعتبار آمریکا را زیر سئوال برده و قدرت مذاکراتی واشنگتن را تضعیف می کند.

 
جمال عبدی اظهار داشت: اگر ابهاماتی در خصوص توانایی اوباما برای اجرای توافقنامه وجود داشته باشد، ممکن است ایران امتیازات بیشتری را برای پوشش خطرات احتمالی، طلب کند و این مساله ممکن است موجب ایجاد اختلاف و تفرقه بین گروه 5+1 شود.

 
عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا تاکید کرد: نگرش کنگره، برداشت ها در بین نخبگان سیاسی ایرانی را که مذاکرات را یک دام می دانند، تشدید کرده است و این مساله می تواند موجب محدود شدن انعطاف پذیری مذاکره کنندگان ایرانی شده و هزینه های توافق را برای گروه 1+5 افزایش دهد.

 
عبدی تصریح کرد که وی مطمئن است که یا کنگره به رد توافق هسته ای با ایران رای نخواهد داد یا اگر چنین کاری را انجام دهد، اوباما حمایت کافی را برای رد این طرح خواهد داشت.

 
اوباما روز سه شنبه از موضع قبلی خود در برابر کنگره عقب نشینی کرد. اوباما اعلام کرده است که کنگره قادر خواهد بود تا توافق نهایی با ایران را تصویب کند. اوباما پیش از این هشدار داده بود که اگر کنگره اجازه اظهار نظر در خصوص توافق با ایران را داشته باشد، این مساله موجب تضعیف جایگاه 1+5 در مذاکرات خواهد شد.

 
ایران و قدرت های جهانی 2 آوریل به چارچوب توافق اولیه ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته ای ایران محدود خواهد شد و در ازای آن تحریم های بین المللی علیه تهران لغو می شود.

 
دو طرف اکنون تا 30 ژوئن فرصت دارند تا بر سر جزییات مربوط به توافق جامع هسته ای به توافق نهایی دست یابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار