کد خبر: 713113
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
هاشمي رفسنجاني در مراسم بزرگداشت همسر امام(ره) رونمايي كرد
همايشي كه ديروز به مناسبت بزرگداشت خديجه ثقفي، همسر مكرمه امام خميني(ره) با عنوان «‌بانوي انقلاب» برگزار شد، بعضا با سخنان خارج از موضوع و متناقض سخنرانان همراه بود
همايشي كه ديروز به مناسبت بزرگداشت خديجه ثقفي، همسر مكرمه امام خميني(ره) با عنوان «‌بانوي انقلاب» برگزار شد،  بعضا با سخنان خارج از موضوع و متناقض سخنرانان همراه بود، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه نقل قول‌هاي شخصي ايشان از امام در موضوعات مختلف طي سال‌هاي گذشته با انتقاداتي همراه بود، اين بار علاوه بر نقل قول‌هاي جديد از امام خميني، با نقل قول از همسر ايشان گريزي به انتخابات سال 84 زد و با تأكيد بر اينكه قصد كانديداتوري نداشته، گفت: همسر امام مرا خواست و به من گفتند امام اين انقلاب را به دست شماها سپردند! آيا شما مي‌دانيد اينها چه كساني هستند؟ همين صحبت‌هاي همسر امام سبب شد من قبول كردم و پذيرفتم!
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود آدم‌هاي خشك مقدس، ‌جاهل و نادان تصريح كرد: امروز همه مصيبت اين است كه چند زن بدحجاب در خيابان باشد. بله اين مصيبت است و اين زن‌ها بايد حداقل حجاب اسلامي را داشته باشند اما مسئله اين است كه بقيه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها، سركوب‌ها و حق‌هايي كه از مردم ضايع مي‌شود، چه مي‌شود؟!
وي به فرمايش مقام عظماي ولايت قبل از انتخابات سال 92 اشاره و خاطرنشان كرد: رهبري در زمان انتخابات (92) با صراحت گفتند رأي مردم حق‌الناس است. اين به اين معناست كه اگر كسي حقي بر گردن كسي داشته باشد اين حق ساقط نمي‌شود و خدا هم نمي‌بخشد چون خدا عادل است پس چطور به خودمان حق مي‌دهيم آن كسي كه مردم مي‌خواهند وارد شود (رأي بياورد) نگذاريم بيايد و آن كسي كه مردم نمي‌خواهند را مسلط كنيم؟آيت‌الله هاشمي با بيان اينكه اين حق‌الناس (رأي مردم) بزرگ‌ترين ظلم و منكر است، گفت: ‌اين حقوق البته در قانون اساسي ما آمده و اين قانون اساسي با نظارت امام شكل گرفت. بنابراين حق‌الناس‌هايي كه در همين قانون اساسي آمده از لحاظ اسلامي كافي است، البته بايد سطح جامعه را از اين هم بالاتر برد.
وي خاطرنشان كرد: بايد به فروع پايبند بود چون اگر فروع نباشد اصول هم از بين مي‌رود اما نبايد فقط به فروع توجه شود و از اصول غافل ماند. وقتي پايه خراب است نبايد سقف را نقش‌نگاري كرد.
وي گفت:‌امام مجمع تشخيص مصلحت نظام را براي حل اختلاف بين مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان تأسيس كرد تا اين مسئله براي هميشه حل شود. امام به اين نتيجه رسيد كه بايد تا قبل از خودشان جنگ را تمام كند البته گفتند جام زهر را نوشيدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند كه جام زهر براي من شيرين شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در مورد كانديداتوري خود در سال 84 براي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: در سال 84 يك موي بدنم راضي نبود كانديدا شوم، چراكه دولت آقاي خاتمي بود و من گفتم نمي‌آيم اما سخنراني‌ها و ملاقات‌ها بود. همسر امام مرا خواست و به من گفتند امام اين انقلاب را به دست شماها سپردند آيا شما مي‌دانيد اينها چه كساني هستند؟ همين صحبت‌هاي همسر امام سبب شد من قبول كردم و پذيرفتم. آيت‌الله هاشمي با تأكيد بر اينكه مرحوم خديجه ثقفي مراقب انقلاب بود، گفت: همسر مكرم امام اهل تملق و چاپلوسي نبود و البته گرايشي به تظاهر هم نداشت و در يك كلام انساني پارسا و آشنا به مسائل بود.
وي ادامه داد: بقيه خانواده حضرت امام نيز همه‌شان به اين انقلاب خدمت كردند البته استثناهايي هم وجود داشت كه در خانواده ائمه اطهار هم پيدا مي‌شود، بنابراين امروز محوري كه مي‌تواند مايه اميد مردم باشد بيت حضرت امام و آثار حضرت امام است. من اين حرف‌ها را براي خوشامد كسي نمي‌گويم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه سيد حسن خميني، علي خميني و ياسر حسيني به مثابه يك كانون براي كشور هستند، گفت:‌آقاي علامه حجت‌الاسلام و المسلمين حسن‌آقاي خميني يك روحاني نمونه بسيار باهوش هستند كه مسائل را به خوبي تحليل مي‌كند.

  دلواپسان امام را هم اذيت مي‌كردند!
آيت‌الله هاشمي اظهار داشت: اگر مي‌بينيد برخي از خشك‌مقدس‌ها و دلواپسان اذيت مي‌كنند، همان‌هايي هستند كه قبلاً امام را هم اذيت مي‌كردند، اما اين كانون، كانون مناسبي است كه ما نبايد بگذاريم انسان‌هاي نادان اين كانون را هم تضعيف كنند چراكه اگر خدايي ناكرده راه امام آسيب ببيند و مفسري نباشد اشتباهات را جبران كند، خطرناك است. وي در مورد مقام زن نيز خاطرنشان كرد: امام مقام زن را بالا برده‌اند و همين جمله معروف در اثبات اين ادعا كه مردان بزرگ از دامان زنان به معراج مي‌روند كافي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري به حضور بانوان در عرصه‌هاي مختلف مديريتي، علمي، دانشگاهي و ورزشي اشاره و خاطرنشان كرد: امروز زن‌ها در همه عرصه‌ها فعاليت دارند به گونه‌اي كه ما امروز خانم مهندس، پزشك و مدير داريم كه البته اين محصول انقلاب است و اين افراد با عفاف و حجاب فعاليت مي‌كنند.
 
 سخنان رئيس جمهور
اما حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهور كشورمان به عنوان نخستين سخنران ضمن گراميداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت بانويي است كه بر گردن همه ما حق زيادي دارد. به گزارش فارس، رئيس‌جمهور با بيان اينكه همسران در زندگي همه مصلحان تأثيرگذار هستند، يادآور شد: اما آفتاب وجود رهبران كمتر مي‌گذارد تا اين چراغ پرفروغ تابش خود را به نمايش بگذارد؛ در خانه يك مصلح و رهبر فراز و نشيب‌هايي كه به وجود مي‌آيد بار تحمل آن را به ناچار اعضا و به ويژه همسر بر عهده مي‌گيرند.
روحاني در ادامه سخنان خود به شخصيت‌ امام و شجاعت و شهامت ايشان و به مراحل سختي كه در زندگي ايشان وجود داشت اشاره و اضافه كرد: بانو ثقفي در همه شرايط قدم به قدم با امام بود و هيچ گاه نديديم كه اين بانوي شجاع ترسيده باشد يا گله‌اي كرده باشد.
رئيس‌جمهور كشورمان با تأكيد بر اينكه انقلابي كه امام خميني (ره) آن را رهبري كرد از انقلاب سياسي شروع نشد بلكه از انقلاب معرفتي شروع شد، ‌گفت: امام (ره) در رويكرد جامعه نسبت به اسلام تأثير گذاشت، امام بابي را به روي مردم باز كرد كه از آن باب صدها و هزاران باب به روي مردم گشوده شد. روحاني با بيان اينكه امام (ره) آزادي زنان را به ارمغان آورد، اظهار داشت: ديد امام خميني (ره) به زنان جامعه بي‌تأثير از اخلاق و رفتارهاي همسر ايشان نمي‌تواند باشد.
رئيس‌جمهور بر همين اساس اضافه كرد: امام خميني (ره) راه را براي پيشرفت جامعه باز كردند و زنان مي‌توانند با حفظ ايمان و عفت خود در مراحل سياسي و اجتماعي جامعه نيز حضور يابند. وي با تأكيد بر اينكه ما در اسلام مردسالاري و زن‌سالاري نداريم بلكه آنچه داريم شايسته‌سالاري است، افزود: زنان در صحنه‌هاي مختلف شايستگي خود را نشان داده و مي‌دهند.
روحاني در ادامه سخنان خود تصريح كرد: متأسفانه در جامعه امروز ما نهي از منكر فقط در برخي از خيابان‌ها و آن هم عليه زنان است و بس؛ امروز بزرگ‌ترين منكر ما بيكاري در جامعه و كم‌آبي است و بزرگ‌ترين معروف ما توسعه اقتصادي كشور است. چطور منكر و معروف اينقدر مقامش پايين آمد و كي منكر و معروف را از مسائل اصلي اجتماعي به چند فرع تنزل داد البته فروع اسلام هم مهم است.
رئيس‌جمهور كشورمان ادامه داد: دولت وظيفه خود مي‌داند براي حضور و استفاده برابر زنان از فرصت‌هاي اجتماعي اقدامات لازم را انجام دهد؛ سال همدلي و همزباني فقط مربوط به 50 درصد جامعه نيست. همدلي بايد در صددرصد جامعه باشد و بايد احترام به زنان در تمام سطوح حفظ شود. روحاني در پايان خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتي نيز اين است كه از تمام نيروي انساني جامعه كه 50‌درصد آن را زنان تشكيل مي‌دهند به خوبي استفاده كنيم و به زنان هم فرصت اشتغال بدهيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
0
بحث زنان و دختران و اماده کردن زمینه فعالیت اجتماعی برای انان جهت جمع اوری ارای 50 درصدی انان در انتخابات و پیش بردن اهداف سیاسی و قدرت طلبی هست .حتی شنیدم در سال 92 در مناظرات یکی از کاندیداها از بیکاری در بین دختران ابراز نگرانی کرد اما وی نفهمید که در کشور اسلامی زندگی میکند نه در اروپا و امریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار