کد خبر: 712972
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
امیر پوردستان:
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک چرخ‌دار برای اولین بار در کشور طراحی شده که در ۲۶ فروردین رونمایی می‌شود.
جوان آنلاين: امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در نشست‌خبری با اصحاب رسانه، گفت: در ژره 29 فروردین شاهد رژه یگان‌های هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش خواهیم بود.

وی افزود: تانک چرخ‌دار برای اولین بار در کشور طراحی شده که در 26 فروردین رونمایی می‌شود.

امیر پوردستان از طراحی و ساخت سلاح کالیبر 90 میلیمتری با 4 خدمه خبر داد و گفت که این سلاح برای اولین بار رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد که ربات مسلح 4 در 4 نیز برای اولین بار رونمایی می‌شود.

وی در ادامه گفت: این ربات قابل کنترل از راه دور بوده و قابلیت برنامه‌ریزی و حمل 600 کیلوگرم بار را دارد که 2 موشک پدافندی و ضدزره نیز می‌تواند روی آن نصب شود.

امیر پوردستان همچنین از رونمایی خودروی شنیدار تاکتیکی با توان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در جاده‌های شوسه و صعب‌العبور خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: سلاح تک تیرانداز 23 میلیمتری که بسیار توانمند است در 26 فرودین رونمایی می‌شود و همچنین تولید چند نمونه دیگر از تک تیرانداز "شاهر" را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: رزمایش محمد رسوال‌الله(ص) 2 با محوریت نیروی زمینی در جنوب غرب کشور برگزار شد که بسیار گسترده‌تر از رزمایش مشترک با نیروهای مسلح در رزمایش محمد رسوالله(ص) بود.

امیر پوردستان اظهار داشت: رزمایش جنگال نزاجا خرداد‌ماه سال جاری در نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در حوزه پهپادها رشد بسیار خوبی داشتیم و در رزمایش جنوب غرب پهپادهای انتحاری را تست کردیم که مثل یک بمب پرنده عمل کرد و دست بلند ما به حساب می‌آید.

وی افزود: در ساخت پهپادهای جدید جلساتی داشتیم که بتوادیم برد و مداومت پروازی را افزایش دهیم. پهپادهای‌مان را به راکت و موشک تجهیز کردیم که بر روی زمین تست شده، اما در هوا تست نشده‌اند که انشاءالله در آینده تست خواهیم کرد.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه به عنوان یک نظامی به عربستان توصیه می‌کنم که دست از تجاوز به یمن بر دارد، گفت: این حرکت عربستان پسندیده نیست و ارتش عربستان که یک ارتش اجاره‌ای است، دست از تجاوز به خاک یمن بردارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: هنوز گلوله‌ای به سمت ارتش عربستان شلیک نشده که آثار شکست را در آنها مشاهده می‌کنیم. وای به روزی که چهار ترقه در ریاض منفجر شود. پیشنهاد من این است که دست از این تجاوز بردارند.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه تهدیدهای گروهک‌های تروریستی برای ما تهدید نیست، تصریح کرد: یگان‌های مستقر در مرزها به خوبی حافظ مرزهای کشورمان هستند. ما تاکتیک‌های‌مان را بررسی و تست و تهدیدها را رصد می‌کنیم.

وی افزود: داعش به نیابت از استکبار در منطقه می‌جنگد و بوکوحرام به نمایندگی از آمریکا جنایت می‌کند، اما ما از این تهدیدها نمی‌ترسیم و در برابر جنگ‌های نیابتی برنامه‌ریزی گسترده داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های نزاجا برای مقابله با بلایای طبیعی، گفت: در حوزه امداد و نجات تفاهم‌نامه خوبی امضا کردیم و بالگردهای نیروی زمینی ارتش ظرفیت خوبی در این حوزه به حساب می‌آیند و به طور کلی نزاجا در تمام حوزه‌های کشور که نیازمند ظرفیت بالگردی باشد همیشه پای کار بوده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزانه صاحبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
0
آفرین به نیرهای رزمی زبده و خستگی ناپذیر برادران ارتش به شماها افتخار میکنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار