کد خبر: 712606
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
صدا و سيما لباس تغيير مي‌پوشد
شبكه سوم سيما به عنوان اولين شبكه سراسري با كيفيت «HD» پخش خواهد شد تا ارتقاي كيفي تصاوير تلويزيوني وارد فاز جديدي شود.
محمد صادق عابديني
شبكه سوم سيما به عنوان اولين شبكه سراسري با كيفيت «HD» پخش خواهد شد تا ارتقاي كيفي تصاوير تلويزيوني وارد فاز جديدي شود.
به گزارش«جوان»، بعد از آغاز به كار شبكه HD و پخش شبكه پرس تي وي HD از طريق گيرنده‌هاي ديجيتالي، اين بار نوبت به يكي از مهم‌ترين شبكه‌هاي تلويزيوني شد تا پيشگام در ارتقاي سطح تصاوير ارسالي خود باشد. غلامرضا ميرحسيني مدير شبكه سه سيما در گفت و گو با ايسنا، از آغاز پخش HD اين شبكه تا آخر امسال خبر داد. ميرحسيني گفت: با دستور رئيس سازمان صداوسيما، شبكه سه اولين شبكه سراسري سيما خواهد بود كه HD مي‌شود. وي همچنين گفت: به سرعت فرايند HD شدن شبكه‌هاي ديگر سيما نيز پس از آن طي خواهد شد.
هم اكنون تصاوير تلويزيوني در كشورمان
(Standard Definition) ر«SD» است. در اين استاندارد ميزان پيكسل‌هاي تصاوير تلويزيون 480 است كه با 480p نشان داده مي‌شود. اما در تصاوير
 (High Definition)ر«HD» حداقل 720p است. اين تفاوت تصاوير در نمايشگر‌هاي كوچك چندان به چشم نمي‌آيد اما در نمايشگر‌هاي بزرگ به راحتي مي‌توان اختلاف فاحش بين تصاوير را متوجه شد. سال‌ها است كه تصاوير تلويزيوني در ايران بر اساس كيفيت SD پخش مي‌شود. استانداردي كه تقريباً در اكثر شبكه‌هاي تلويزيوني جهان نيز ديده مي‌شود اما ارتقاي كيفي دوربين‌هاي فيلمبرداري و گيرنده‌هاي تلويزيوني هر روز بالاتر از قبل مي‌شود و اكنون كيفيت تصوير4k كه چيزي معادل چهار برابر full hd است در حال معرفي و پياده‌سازي است. صدا و سيما سال گذشته بر اساس يك توفيق اجباري كه ميزباني ليگ جهاني واليبال با خود آورده بود و الزام كشور ميزبان به تصويربرداري و پخش مسابقات به صورت HD باعث شد تا تلويزيون از يكي از فركانس‌هاي ارسال تصاوير كه متعلق به پرس تي وي بود، استفاده كند و پخش آزمايشي تصاوير HD را آغاز كند. اين اتفاق نو بعد از آن با پخش مسابقات جام جهاني فوتبال 2014 و فيلم‌هاي سينمايي، انيميشن‌ها و مستندهاي برتر جهان ادامه دارد. استقبال از شبكه HD و روند غير قابل بازگشت پيشرفت تكنولوژي تصاوير تلويزيوني باعث شد تا صدا و سيما به خصوص بعد از تغيير مديريت سازمان، استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين را مدنظر قرار دهد. به طوري كه محمد سرافراز، رئيس جديد سازمان در ديدار با مديران خود گفت: بايد صدا و سيما هوشمندانه از همه ظرفيت‌هاي نوين براي محقق كردن مأموريت‌هاي خود بهره بگيرد.
شبكه سوم سيما كه در مأموريت جديد خود شبكه تخصصي ورزش، مسابقات و سرگرمي خواهد بود، پيشگام تغيير از دنياي SD به HD خواهد شد؛ شبكه‌اي كه مدت‌ها بود به عنوان مرجع پخش تصاوير مسابقات ورزشي شناخته مي‌شد هم اكنون نيز توانسته است انحصار پخش مسابقات مهم تيم‌هاي ملي ورزشي را براي خود نگه دارد. اين شبكه از جمله محبوب‌ترين شبكه‌هاي تلويزيوني سراسري است و HD شدن آن، زمينه را براي سرعت بخشيدن به تحول كيفيت تصاوير آماده خواهد كرد. قطع به يقين اين اتفاق در صورتي كه طبق وعده ميرحسيني تا پايان امسال رخ دهد، جهشي در تاريخ سازمان به شمار خواهد رفت. زيرا تغييرات ساختاري لازم براي اين اتفاق مي‌تواند به HD شدن ساير شبكه‌ها در كوتاه‌ترين زمان ممكن كمك كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
3
0
اگه حتی اچ دی هم بشه کیفیتش به پای کانال های اچ دی ماهواره هم نمیرسه
irib hd test بازیهای جام جهانی نشون میداد همزمان با کانالهای دگ مقایسه ش میکردیم کیفیتش پایین تر بود
خبازي مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
1
اخيرا كشور تركمنستان ماهواره مستقلي براي خود راه اندازي كرده كه با ديدن كيفيت تصاوير ورنگهاي شاد انگشت به دهان مي مانيد اچ دي هاي كشورمان فاقد درخشندگي رنگها ميباشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
1
2
تابستان 95 هم رسید اما شبکه سه اچ دی نشد
سهیل کلاشلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
3
1
سال ۹۵ که سهله سال ۴۰۰ هم شبکه ۳ hd پخش نخواهد شد خیال همه راحت
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
1
1
اچ دی رو به معنای واقعی کلمه نشون بدین لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
1
دیروز زیر نویس کرد تهران و مراکز استان کانال یابی مجدد کن پخش ازمایشی شیکه 3 اچ دی پخش میکنه اما خبری نشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار