کد خبر: 712472
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
شايد شانس محسن رضايي بود كه در برهه هايي كانديداي انتخابات رياست جمهوري شد كه فضاي سياسي ايران دچار پريشان حالي بود و از فضايي منطقي پيروي نمي كرد.

گروه سياسي هشت صبح: از روز قدس سال گذشته كه «برادر محسن» يا دكتر رضايي به نام حمايت از مردم فلسطين لباس «سبز» سپاه را از صندوقچه خانه اش بيرون كشيد و دوباره برتن كرد و به ميان مردم آمد، مي شد حدس زد كه محسن رضايي كت و شلوار از تن به در آورده و به نظامي گري سلامي دوباره كرده است.

به گزارش هشت صبح، بازگشت محسن رضايي به سپاه عملا به معناي پايان حضور وي در سياست و به عبارت صحيح تر پايان چند دوره كانديداتوري وي در انتخابات رياست جمهوري است. شايد شانس محسن رضايي بود كه در برهه هايي كانديداي انتخابات رياست جمهوري شد كه فضاي سياسي ايران دچار پريشان حالي بود و از فضايي منطقي پيروي نمي كرد. غير از اين بود محسن رضايي بدون ترديد به عنوان يكي از با برنامه ترين و اخلاق مدارترين كانديداهاي رياست جمهوري مي توانست در سياست ورزي موفق تر باشد.

بازگشت محسن رضايي به سپاه با موافقت رهبر انقلاب/ فعلا تدريس در دانشگاه امام حسين

 تصميم كبري

شايد نوشته محسن رضايي در مرداد 93 مقدمه‌اي براي بازگشت او به سپاه بود. فرمانده اسبق سپاه نوشت: «چرا لباس سپاه پوشيدم؟ بازگشت به ارزش‌هاي انقلاب. كجا رفت آن صميميت‌ها، آن برادري‌ها، آن اعتماد‌ها؟ كجا رفت آن شهادت طلبي، آن مجاهدات بدون ادعا؟ كجا رفت آن دست محرومان را گرفتن؟ كجا رفت اجابت فريادهاي «يا للمسلمين»؟ كجا رفت آن شعارهاي حمايت از مستضعفين و پا برهنه‌ها؟ از حقير پرسيده شد ‌چرا لباس پاسداري بدون درجه سال‌هاي اول انقلاب را در راهپيمايي روز قدس پوشيدي؟ يك كلام خواستم بگويم: برگرديم به ارزش‌هاي انقلاب، برگرديم به صفا و صداقتِ روزهاي آزادي خرمشهر، برگرديم به برادري‌‌ها، برگرديم به فضاي رفع محروميت، برگرديم به سلامت اقتصادي روزهاي اول انقلاب، برگرديم به وحدت روزهاي پس از شهادت شهيد بهشتي. به راستي در كشور چه چيز كم داريم؟ آري، لباس سپاه پوشيدم كه هم از رزمندگان و مظلومين سوريه، فلسطين و عراق حمايت كنم و هم بگويم تنها راه نجات منطقه، اين است كه ما در ‌كشور، عميقا به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي برگرديم. اگر موج ناامني كه از سوريه و عراق شروع شده و امروز به فلسطين رسيده است، مهار نشود در ماه‌هاي آينده وارد لبنان و خليج فارس شده و احتمالا در آن صورت به ايران هم كشيده خواهد شد.»

به نوشته آرمان، در آن زمان تعداد كمي بودند كه حدس زدند فرمانده قصد بازگشت دارد اما نشانه‌هاي بعدي كم كم نزديكان او را به شك انداخت و در خفا از يكديگر سوال كردند چرا دكتر رضايي در قبال سياست ورزي سكوت كرده است.

 

پيش از اين خبر بازگشت محسن رضايي به سپاه به صورت شايعه مطرح شده بود؛ شايعه‌اي كه خبر از حضور رضايي در پست‌هاي مديريتي سپاه مي‌داد. در اين راستا حسين كنعاني مقدم از همفكران و هم طيفان محسن رضايي به تشريح چرايي و چگونگي بازگشت محسن رضايي به سپاه پرداخت:

 شايعه شده است كه آقاي محسن رضايي به سپاه بازگشتند. درست است؟

بله؛ ايشان به سپاه برگشتند و مشغول خدمت هستند. آقاي رضايي باتوجه به كادر جديد سپاه، تصميم گرفت تا در زمينه انتقال تجربيات خود به كادر اين نهاد وارد عمل شود و دانسته‌هاي خود را به ديگر سپاهيان منتقل كند.

 چه شد كه او تصميم به بازگشت به سپاه گرفت؟

آقاي رضايي مدتي را ترجيح داد تا به امور سياسي بپردازد اما در اين مقطع تصميم گرفت تا بيشتر در سپاه حضور داشته باشد و در اين راستا خدمت كند.

 روند بازگشت او به سپاه چگونه بود؟

ايشان طي نامه‌اي به مقام معظم رهبري درخواست بازگشت خود به سپاه را مطرح كرد كه ايشان با بازگشت آقاي رضايي به سپاه جهت تدريس در دانشگاه موافقت كردند و ايشان به سپاه بازگشت.

 تدريس؟

بله؛ آقاي رضايي در دانشگاه امام حسين (ع) به تدريس مشغول شدند.

 دليل بازگشت آقاي رضايي به سپاه تصميم به پايان دادن به فعاليت سياسي بود.

آنطور كه بگوييم بازگشت آقاي رضايي به سپاه به معناي پايان فعاليت سياسي است صحيح نيست اما او به توصيه امام خميني(ره) عمل خواهد كرد. هنگام تشكيل وزارت سپاه، امام تاكيد مي‌كند كه «بايد سعي كنيد جهات سياسي در سپاه وارد نشود، كه اگر افكار سياسي وارد سپاه شود جهات نظامي آن از بين مي‏رود. هميشه به سپاه سفارش كنيد كه آنان خودشان را يك جنگنده خدمتگزار مردم بدانند.»

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
8
انهائی که وارد عرصه سیاسی و یا مدیریتی و اقتصادی شدند عملا ناموفق بودند ... نظامی بار انقدر رشد کند تا یک ژنرال بشه نه یک فرماندار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار