کد خبر: 712139
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
گزارشي از گهواره تمدن بشري
استان کرمانشاه نماد همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام، مذاهب، زبان‌های گوناگون است که در همزیستی مثال‌‌زدنی در کنار هم سال‌هاست زندگی می‌کنند. اين استان به عنوان یکی از گهواره‌های تمدن بشری در مرکز غرب ایران و بین استان‌های کردستان، همدان، لرستان و ایلام قرار دارد.
*رسول شکری نیا

مرز بيشتر از 300 کیلومتری این استان با کشور عراق، اهمیت دوچندانی به موقعیت استراتژیکی و سیاسی و اقتصادی این منطقه داده است.این استان کهن با تاریخ و تمدن افزون بر 12هزار و 500 سال به اعتبار آثار باقیمانده از تپه گنج دره هرسین و تپه باستانی دینور به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوای ایران و حتی خاورمیانه، از دیرهنگام به هندوستان ایران شهرت داشته است. فضای کوهستانی و سرسبز و جلوه‌های طبیعی و بکر سبب شده از سالیان دور کرمانشاه را هندوستان ایران بنامند. اقلیم متنوع و سرسبز و برخورداری دائمی از آب و هوای چهار فصل در کنار صدها جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری و قرار داشتن در مسیر تاریخی جاده ابریشم، این استان را به خاستگاه ایرانگردان و جهانگردان تبدیل کرده است.

*********

* نيروی انتظامي با تمام نيرو اعلام آمادگي کرد

با توجه به جذبه هاي گردشگري بيشمار اين استان، از هفته ها قبل از فرار سیدن ایام تعطیلات اقدامات قابل توجهی برای رفاه حال مسافران و مهمانان نوروزی فراهم شد. جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار "جوان" گفت: نيروی انتظامی برای ارائه خدمت به مردم در ايام تعطيلات نوروز از آمادگی کامل برخوردار بود و مراكز انتظامی، حضور پررنگ و موثری در تمام نقاط شهری و روستايی و محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز ايفا کردند.کیومرث عزیزی حفظ امنيت و آرامش خانواده‌ها و مسافران نوروزی را اولويت اول پليس در طرح نوروزی نيروی انتظامی عنوان کرد و افزود: مردم با مشاركت و همراهی خود توانستند در اين زمينه كمك خوبی برای نیروی انتظامی داشته باشند.جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، ضمن اشاره به تاسیس و تشکیل قرارگاه امام علی(ع) توسط ناجای استان‌ها در نوروز، ادامه داد: این قرارگاه در استان کرمانشاه به فرماندهی فرمانده انتظامی استان تشکیل شد و در آن پلیس‌های مختلف عضویت دارند و هر کدام از این قرارگاه‌‌ها هم در زیر مجموعه خود از قرارگاه‌های فرعی برخوردار هستند که می‌‌توان به اطلاعات، بازرسی، پلیس‌راه، آگاهی، پلیس‌فتا، پلیس پیشگیری و ... اشاره کرد.

عزیزی همچنین با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه‌ های پلیس به منظور افزایش امنیت عمومی، نظارت و کنترل بیشتر در ایام نوروز گفت: براین اساس در شهر کرمانشاه ۱۸ ایستگاه پلیس علاوه بر کلانتری‌های موجود اضافه شد.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار "جوان"با اشاره به استقرار ۳۱ پایگاه این جمعیت برای ارائه خدمت به هموطنان در ایام نوروز گفت: یک هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۱ پایگاه ثابت، سیار و موقت به همراه حدود ۲ هزار عضو داوطلب خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز حضور يافتند و توانستند اقدامات قابل توجهی دراین ایام انجام دهند. عادل شفیعی، افزود: فعالیت پایگاه‌های هلال احمر از روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۶ فروردین سال جاري ادامه يافت که در اين زمان نیروهای هلال احمر همواره در راستای فراهم کردن آرامش خاطر مردم و کمک به آنها در تمامی شرایط آماده بودند.

* راهداري با برنامه‌ريزي کامل ايفاي نقش کرد

سرپرست راهداری اداره‌كل و شهر‌سازی استان كرمانشاه نیز ضمن اشاره به برخورداري کامل راهداران اداره راه و شهرسازي استان براي خدمت‌رساني به شهروندان و مسافران نوروزي به خبرنگار "جوان" گفت: لكه گيری موضعی و ترميم علائم اطلاعاتی و اخباری از جمله اقداماتی بود که توسط نیروهای راهداری انجام شد. سید زاهدین چشمه خاور افزود: همچنين باز بينی و اطمينان از سلامت سيستم های روشنايی و چراغهای چشمك زن، تداوم استقرار اكيپ های راهداری زمستانی از دیگر کارهایی بود که برای رفاه حال مسافران در اين ايام انجام شد. وی همچنین ضمن اشاره به تجهیز راهدارخانه‌های بین راهی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزي گفت: اکیپ مجهزي هم در مرکز استان به منظور انجام اقدامات فوری و پاکسازی راه ها به صورت مداوم در اين ايام حضور داشت.مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار "جوان"در خصوص تمهیدات تعزیرات حکومتی برای نظارت در ایام پایانی سال گذشته و نوروز ۹۴ گفت: همانند سال‎های قبل و براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان، کشیک‌های تعزیرات حکومتی از ۱۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین ۹۴ در کشور فعالیت خود را به صورت مضاعف اجرا کردند که البته استان کرمانشاه این کار را زودتر از ديگر استان‌ها شروع کرده بود.ایرج عزیزی افزود: گشت‌‌های تعزیرات حکومتی به همراه گشت‌های اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، سازمان بازرسی صنعت، معدن، تجارت، دامپزشکی، بهداشت محیط و استاندارد در قالب اکیپ‌‌های سه تا پنج نفره در مراکز فروش، پرتردد و حتی اماکنی چون تعمیرگاه‌ های خودرو حاضر شدند و بر بازار نظارت کردند.فضل الله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه نیز از اسکان مسافران نوروزی در یک هزار و ۳۶۰ کلاس درس در کرمانشاه خبر داد و گفت: علاوه بر ظرفیت‌هایی که در هتل‌ها، مهمان خانه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده بود، کانکس‌هایی نیز در پارک‌های ورودی شهر ايجاد کرديم که بیش از دو هزار تخت در آنها قرار داده شده بود. اين استان ميزبان تعداد زيادي از هموطنان در ايام نوروز بود که اين امر با همکاري تمام دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي انجام گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار