کد خبر: 711827
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
درحالي كه بازار طلا و ارز ساعات ابتدايي نخستين روز هفته را با مدار كاهشي آغاز كرده بود تغييرات تابلوي صرافي‌ها حكايت از صعودي شدن مدار اين بازار دارد.
درحالي كه بازار طلا و ارز ساعات ابتدايي نخستين روز هفته را با مدار كاهشي آغاز كرده بود تغييرات تابلوي صرافي‌ها حكايت از صعودي شدن مدار اين بازار دارد.
نرخ طلا و ارز بعد از مذاكرات هسته‌اي لوزان با نوساناتي همراه شد، برهمين اساس دلار در بازار آزاد صبح ديروز (شنبه 15 فروردين) با قيمت 3 هزار و 150 تومان مورد مبادله قرار گرفت ولي ساعتي بعد نرخ اين ارز در تابلوي صرافي‌ها تغيير كرد و نرخ 3 هزار و 250 تومان براي اين ارز ثبت شد. اين درحالي است كه دلار در آخرين روز كاري هفته قبل (11 فروردين ماه) در بازار آزاد 3 هزار و 319 تومان قيمت خورده بود البته نرخ اين ارز در تعطيلات نوروز 94 در دامنه 3 هزار و 325 تومان تا 3 هزار و 365 تومان در نوسان بوده است. گفتني است دلار در تاريخ 28 اسفند سال گذشته 3 هزار و 340 تومان قيمت خورده بود.
   قيمت سكه به كف رسيد
همچنين رئيس اتحاديه طلا و جواهر ضمن تشريح وضعيت بازار طلا بعد از مذاكرات لوزان، گفت: قيمت طلا و سكه هم اكنون در بازار به كف رسيده است. محمد كشتي آراي در گفت‌وگو با تسنيم با تأكيد براينكه مذاكرات هسته‌اي لوزان بر بازار طلا و سكه اثر گذاشته است، اظهار داشت: اين مذاكرات موجب كاهش قيمت دلار و به دنبال آن كاهش قيمت طلا و سكه در بازار داخلي شده است. وي با بيان اينكه قيمت طلا و سكه در بازار داخلي باوجود افزايش نرخ جهاني كاهش يافته است، افزود: تا دو روز آينده قيمت جهاني طلا ثابت مي‌ماند و در اين مدت هم نرخ طلا بيشتر از اين كاهش نمي‌يابد. رئيس اتحاديه طلا و جواهر در پاسخ به اين پرسش كه آيا روند كاهشي طلا و سكه در روزهاي آينده هم وجود خواهد داشت؟ تصريح كرد: قيمت طلا هم اكنون در بازار به كف رسيده است. روز گذشته در بازار سبزه ميدان هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد 920 هزار تومان، سكه تمام بهار آزادي طرح قديم 918‌هزار تومان، نيم سكه بهار آزادي 507 هزار تومان، ربع سكه بهار آزادي 275‌هزار تومان و سكه يك گرمي 177 هزار تومان قيمت خورد.
هر گرم طلاي 18 عيار نيز در بازار با قيمت 95 هزار و 100 تومان مورد مبادله قرار مي‌گيرد، ضمن آنكه هر اونس طلا در بازار جهاني 1203 دلار قيمت گذاري شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار