کد خبر: 711332
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
آیت‌الله کعبی:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: 12 فروردین روز پیوند مشروعیت و مقبولیت بر پایه رای ملت و موازین فقهی بود و در واقع این روز نقطه آغاز شکل‌دهی ساختار جمهوری اسلامی ایران است.
آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: 12 فروردین 58 روز عید و یوم‌الله بوده و عید مذهبی و ملی است و اگر 22 بهمن روز پیروزی بزرگ ملت سرافراز ایران علیه رژیم ستمشاهی است، 12 فروردین روز بیعت ملت ایران با اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و رهبری الهی در چارچوب نظام سیاسی اسلام و تاسیس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه 12 فروردین روز پیروزی حقوقی، فقهی و مکتبی است، گفت: روز 22 بهمن نماد پیروزی انقلابی امام خمینی (ره) بوده، در حالی که 12 فروردین روز پیروزی، نماد مشروعیت فقهی و حقوقی نظام اسلامی و رهبری الهی آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: 22 بهمن روز سقوط طاغوت و نقطه آغاز شکل‌دهی نظام جمهوری اسلامی بود ولی تثبیت جمهوری اسلامی در روز 12 فروردین با رای ملت صورت گرفت و در حقیقت روز 12 فروردین نقطه آغاز تاسیس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری بود.

وی ادامه داد: 12 فروردین روز پیوند مشروعیت و مقبولیت بر پایه رای ملت و موازین فقهی بود و در واقع این روز نقطه آغاز شکل‌دهی ساختار جمهوری اسلامی ایران است.

کعبی یادآور شد: جمهوری اسلامی نظام منحصر به فردی است که ریشه در آموزه‌های اسلام ناب محمدی و سیره علوی دارد، در این روز نظریه اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در تاسیس نظام جمهوری اسلامی و رای ملت به جمهوری اسلامی تبلور پیدا کرد.

وی با اشاره به همه پرسی و رای ملت به نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه پرسی و رای ملت به نظام جمهوری اسلامی در قالب فعالیت ملت در صحنه سیاسی و اجتماعی به ویژه مشارکت در انتخابات مختلف مانند انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا تداوم پیدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مردم در قالب مشارکت در انتخابات مختلف رای 12 فروردین را تداوم بخشیدند و باید در نظر داشت که مردم به اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی از طریق حضور در پای صندوق‌های رای وفادار هستند و پیشرفت در کشور به برکت جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان  اینکه اکنون نظامی شکل گرفته که بی‌نظیر است، گفت: نظام‌های موجود یا پادشاهی بوده، یا دموکراسی لیبرال است و یا نظام‌هایی است که به نام اسلام شناخته می‌شوند مانند کشورهای منطقه که سیستم آنها پادشاهی بوده و وابسته به نظام‌های بیگانه هستند ولی نظام کشور جمهوری اسلامی بوده و بر پایه استقلال، آزادی، پیشرفت و عدالت در ایران اسلامی شکل گرفته است و نظام جمهوری اسلامی استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت را عملیاتی کرده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار