کد خبر: 711296
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
محمدرضا هدایتی گفت: به این دلیل که به طور همزمان مشغول ضبط کلاه قرمزی و سریال «در حاشیه» هستم، دیگر فرصت این را نداشتم که بتوانم صداپیشه عروسک دیگری باشم و خودم هم بیشتر دوست دارم که تمرکزم روی یک شخصیت باشد.
 
خبرگزاری فارس: محمدرضا هدایتی گفت: به این دلیل که به طور همزمان مشغول ضبط کلاه قرمزی و سریال «در حاشیه» هستم، دیگر فرصت این را نداشتم که بتوانم صداپیشه عروسک دیگری باشم و خودم هم بیشتر دوست دارم که تمرکزم روی یک شخصیت باشد.
 
محمدرضا هدایتی درباره حضورش در مجموعه «کلاه قرمزی» و صداپیشگی عروسک پسرعمه زا گفت: پسرعمه زا اولین شخصیتی بود که بعد از کلاه قرمزی و پسرخاله به این گروه اضافه شد.
 
وی درباره شخصیت پردازی این عروسک ادامه داد: ایرج طهماسب ایده پرداز اصلی‌مان است که از همان ابتدا برای من شخصیت این عروسک را تشریح کرد. در حقیقت خنده‌ها و ها گفتن پسرعمه زا پیشنهاد ایشان بود و در مورد سایر ویژگی‌های شخصیتی‌اش دست مرا باز گذاشتند و به من اجازه بداهه پردازی‌ دادند که در ابتدا در تمرین‌ها تایید ‌شد تا در اجرای اصلی با ذهن بازتری روی این عروسک فکر کنم.
 
بازیگر سریال «مردهزارچهره» افزود: در اصل حضورم در مجموعه کلاه قرمزی اولین تجربه عروسکی‌ام بود که آن هم بیشتر به خاطر همکاری با آقایان جبلی و طهماسب بود که همیشه از آرزوهایم بوده است. بعد از پسرعمه زا تصمیمی برای ادامه حضور در ژانر عروسکی نداشتم، چرا که معتقدم حیطه اصلی‌ام بازیگری است و نمی‌خواستم تا صداپیشه بمانم چراکه صداپیشگی تبحر و زحمت خاص خود را می‌طلبد و به نظرم کار کردن در این حیطه سهم و حق افرادی است که سالهای سال در این ژانر فعالیت می‌کنند.
 
وی از حضور اخیرش در مجموعه زنده عروسکی «کوچه مروارید» گفت: مدتی پیش از دفتر سعید سالارزهی با من تماس گرفتند و پیشنهاد حضور در این مجموعه عروسکی را دادند. من در این اثر صداپیشگی شخصیت دستیار شعبده باز را به عهده دارم که یک خرگوش است و اوایل قصه که وارد داستان می‌شود، او مدام به دنبال کار می‌گردد و توسط جناب خان یا همان لبویی به شعبده باز محله مروارید معرفی می‌شود و در همانجا مشغول به کار می‌شود.
 
بازیگر سریال «داستان‌های نوروزی» ادامه داد: دستیار شعبده باز یک نوع گویش خاصی می‌خواست که من در گذشته یکبار این کار را  انجام داده بودم و به آن واقف بودم و با توجه به داشته‌هایم می‌توانستم از عهده اجرایش برآیم، به همین خاطر حضور در این اثر را پذیرفتم.
 
وی درباره وجود عنصر مشترکی چون لهجه در عروسک دستیار و پسرعمه زا گفت: خیلی‌ها بر این باورند که ترجیح من برای حضور در کارهای عروسکی ادای لهجه است، در صورتیکه اینطور نیست و اغلب پیشنهادهایم به این شکل است. از طرفی شاید هم به این دلیل که لهجه می‌تواند شخصیت پردازی عروسک را برایم راحت‌تر کند از آن استفاده می‌کنم.
 
هدایتی با اشاره به شخصیت پسرعمه زا گفت: از همان ابتدا قرار بر این بود تا شخصیتی وارد قصه شود که نقش پسرعمه کلاه قرمزی را ایفا ‌کند و به این دلیل که از شهری ناشناخته می‌آمد، پیش زمینه ذهنی درباره لهجه و نوع گویش این شهر وجود نداشت. در تمرین‌ها با آقایان جبلی و طهماسب به رگه‌های کلی‌تر این شخصیت رسیدیم تا اینکه پسرعمه زا لهجه شهر خاصی را ندارد و فقط کمی نامفهوم صحبت می‌کند.
 
بازیگر فیلم سینمایی «ایران برگر» درباره اینکه امسال علاوه بر عروسک پسرعمه زا، صداپیشگی شخصیت دیگری را نیز در مجموعه کلاه قرمزی به عهده دارد یا خیر؟ گفت: به این دلیل که به طور همزمان مشغول ضبط کلاه قرمزی و سریال «در حاشیه» هستم، دیگر فرصت این را نداشتم که بتوانم صداپیشه عروسک دیگری باشم و خودم هم بیشتر دوست دارم که تمرکزم روی یک شخصیت باشد.
 
بازیگر سریال «شوخی کردم» ادامه داد: متاسفانه برای کودکان امروز ما آثار جذابی ساخته نمی‌شود و به همین دلیل هم آنها بیشتر به سمت آثاری که مناسب سن شان نیست گرایش پیدا می‌کنند. به نظر من باید تسهیلات ویژه‌ای برای کودکان قرار دهند تا آنها هم لذت دوران کودکی خود را ببرند و به عبارتی کودکی کنند. این موضوع بسیار نگران کننده است و مطمئنم نتایج فاجعه بار آن را تا 10 سال آینده خواهیم دید.
 
وی در پایان گفت: تصمیم دارم بعد از اتمام بازی‌ام در سریال «در حاشیه» مهران مدیری که در حال پخش است، برنامه کنسرت‌هایم را پیگیری کنم. ضمن اینکه حدود 2 سال است که آلبومی آماده انتشار داریم و احتمالا در سال آینده برای انتشار آن اقدام کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار