کد خبر: 711293
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
روزنامه مورنینگ پست در گزارشی به نقل از آمار موسسه آمریکایی اطلاعات مسافرت های هوایی (FlightStats ) اعلام کرد که ۷ فرودگاه بزرگ چین در رتبه های آخر فهرست منظم ترین و وقت شناس ترین فرودگاه های جهان قرار دارند.
 
خبرگزاری ایرنا: روزنامه مورنینگ پست در گزارشی به نقل از آمار موسسه آمریکایی اطلاعات مسافرت های هوایی (FlightStats ) اعلام کرد که ۷ فرودگاه بزرگ چین در رتبه های آخر فهرست منظم ترین و وقت شناس ترین فرودگاه های جهان قرار دارند.
 
در این فهرست، ۶۱ فرودگاه بزرگ جهان بر اساس شاخص وقت شناسی رتبه بندی شده اند. بنابراین گزارش، تنها ۳۷.۱۷ درصد از پروازهای فرودگاه هونگ کیائو و ۳۷.۲۶ درصد از پروازهای پودونگ شانگهای سر وقت انجام شده است. همچنین فرودگاه های هانگژو، شنژن، گوانگژو، چونگ چینگ و فرودگاه بین المللی پکن نیز وضعیت خوبی در این زمینه ندارند.
 
این در حالی است که بر اساس رتبه بندی این موسسه آمریکایی، فرودگاه هاندا ژاپن با ۸۹.۷۶ درصد پرواز سر وقت، در راس منظم ترین فرودگاه های بزرگ جهان قرار گرفت. همچنین یکی دیگر از فرودگاه های ژاپن به نام ایتامی نیز توانست در بین تمامی فرودگاه های جهان با ۹۴.۵۶ درصد پرواز سر وقت، به عنوان منظم ترین فرودگاه جهان شناخته شود.
 
روزنامه چاینا دیلی به نقل از ژو جیان جون کارشناس صنعت هوانوردی چین از مدیریت پروازها در این کشور انتقاد کرد و نوشت: بسیاری از پروازها در برخی فرودگاه ها متمرکز می شوند. ژو تاکید کرد: بسیاری از پروازها در شهرهای پکن، شانگهای و گوانگژو متمرکز شده و این مشکل بزرگی برای مدیران این بخش است چرا که یک اشتباه کوچک در یکی از این فرودگاه های بزرگ بر پرواز سایر شهر ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.
 
بر اساس آمارهای اعلام شده، چین تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، ۱۸۲ فرودگاه تجاری در اختیار داشته و قرار است این کشور تا سال ۲۰۱۵، ۸۲ فرودگاه مسافربری جدید نیز تاسیس کند. عملیات ساخت یکی از این فرودگاه ها به عنوان جدیدترین و پررفت و آمدترین فرودگاه جهان با ظرفیت جابجایی ۷۲ میلیون مسافر و ۶۲۰ هزار پرواز در سال، اواسط سال گذشته در شهر پکن آغاز شد.
 
مسوولان فرودگاهی چین، با راه اندازی و تکمیل فرودگاه جدید، این مکان به پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان از حیث مسافر و جابجایی کالا تبدیل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار