کد خبر: 711152
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده‌های گردآوری شده ضمن اشاره به کاهش چشمگیر حجم مبادلات تجاری اروپا با ایران می‌نویسد کشورهای این قاره تحمل افزایش تحریم‌ها علیه ایران را ندارند.
فارس: پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی با استناد به داده‌هایی که نشان می‌دهند حجم مبادلات تجاری بین اتحادیه اروپا و ایران از ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ به ۹ میلیارد دلار در حال حاضر کاهش یافته می‌نویسد اروپایی‌ها انگیزه‌های روزافزونی برای توافق هسته‌ای با ایران دارند.

این شبکه خبری آمریکایی در این گزارش در روز جمعه نوشت: «اروپا بعد از پیوستن به آمریکا در مقابله با ایران اکنون تاب خود برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران در صورت شکست مذاکرات را از دست داده است.

بلومبرگ سپس به داده‌هایی گردآوری شده توسط این شبکه خبری اشاره کرده که نشان می‌دهند حجم مبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا از ۳۲ میلیارد دلار در ۲۰۰۵ به ۹ میلیارد دلار در سال جاری کاهش یافته است.

بر اساس این تحلیل، اختلاف آمریکا و اروپا در زمینه تعامل اقتصادی با تهران بر انگیزه‌های قاره سبز برای رسیدن به توافق با تهران می‌افزایند. این اختلافات ممکن است همچنین نشان‌دهنده محدودیت‌هایی باشد که اروپایی‌ها در زمینه تهدیدهای قانونگذاران آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران در صورت شکست مذاکرات با آن مواجه هستند.

«یان کارنز»، رئیس مرکز «شبکه رهبری اروپا» ـ یک مرکز مستقر در لندن که مقامات سابق اتحادیه اروپا هدایت آن را به عهده دارند ـ گفت: «فضای چندانی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران تا حدی معنادار وجود ندارد.»

کارشناسان در گفت‌وگو با بلومبرگ به فروپاشی نظام تحریم‌ها در صورت شکست مذاکرات هم اشاره می‌کنند.

ریچارد دالتون، سفیر اسبق انگلیس در ایران می‌گوید آمریکا در صورت شکست مذاکرات نباید انتظار داشته باشد اروپا به درخواست‌های آمریکا برای انزوای بیشتر تهران گردن نهد.

وی در گفت‌وگویی تلفنی همچنین گفته است: «اینطور که اوضاع پیش می‌رود اینطور به نظر نمی‌رسد که در صورت شکست مذاکرات بتوان ایران را به طور کامل مقصر به حساب آورد. اگر شسکت مذاکرات الان اتفاق بیفتد، ممکن است به خاطر چیزی باشد که آمریکا یا آن را انجام می‌دهد و یا قادر به انجام آن نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار