کد خبر: 711119
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
برخی منابع مدعی شده‌اند که آمریکا در ازای اعمال محدودیت در فعالیت و تحقیق و توسعه تاسیسات هسته‌ای ایران اجازه فعالیت صدها سانتریفیوژ را در یکی از سایت‌های هسته‌ای خواهد داد.
 
خبرگزاری تسنیم: مقامات غربی به آسوشیتدپرس اعلام کردند که آمریکا درحال بررسی این موضوع است که اجازه فعالیت صدها سانتریفیوژ را در یکی از تاسیسات زیرزمینی ایران داده و در مقابل محدودیتهایی را در فعالیت و تحقیق و توسعه دیگر سایت‌ها اعمال کند.
 
به گفته مقامات غربی این مبادله به ایران اجازه فعالیت صدها سانتریفیوژ در فردو را خواهد داد، هرچند ایرانی‌ها‌ مجاز به فعالیت منتهی به تولید بمب اتم نخواهند بود و این سایت تحت بازرسی‌های بین‌المللی قرار خواهد داشت.
 
به‌جای اورانیوم که هسته‌ اصلی تولید بمب هسته‌ای است به هر سانتریفیوژ در فوردو عناصری مانند روی، زنون، ژرمانیوم تزریق خواهد شدکه برای جداسازی ایزوتوپ‌های مورد استفاده در دارو صنعت و یا علوم دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعداد این سانتریفیوژها برای تولید اورانیوم مورد نیاز به منظور تولید تسلیحات هسته‌ای طی یک سال کافی نخواهد بود.
 
یکی از مقامات ارشد آمریکایی نیز گفت: از ابتدای مذاکرات هدف تبدیل فوردو به مکانی بوده که امکان استفاده از آن برای تولید اورانیوم وجود نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار