کد خبر: 711103
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
وزیر خارجه مستعفی یمن ضمن ادعای اینکه نیروهای ایرانی در صنعا در حال حمایت از نیروهای انقلابی و انصارالله هستند، مدعی شد که حملات عربستان هیچ غیرنظامی را نکشته است.
 
خبرگزاری فارس: «ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که اکنون در مصر به سر می‌برد در گفت‌وگو با شبکه العربیه، ادعا کرد که نیروهای «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور مخلوع یمن و انصارالله، نفسهای آخر خود را می‌کشند.
 
وی افزود که عملیات «طوفان قاطع» که از بامداد پنجشنبه (دیروز) با همکاری 10 کشور و در راس آنها عربستان علیه یمن در حال انجام است، تنها چند روز دیگر ادامه خواهد یافت.
 
یاسین در ادامه ادعاهای خود افزود که هدف از این عملیات، حفظ وحدت یمن و نجات این کشور است.
 
وی بی‌توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر هدف قرار گرفتن غیر نظامیان در یمن از سوی جنگنده‌های سعودی گفت که تاکنون در این عملیات، هیچ شهروند یمنی کشته نشده است و تنها مواضع انصارالله و یاران علی عبدالله صالح بمباران می‌شوند.
 
این در حالی است که جنگنده‌های سعودی تنها صبح امروز با بمباران یک بازار در «صعده» 15 شهروند یمنی را کشتند و عصر امروز نیز 20 نفر در بمباران صعده کشته شدند.
 
وی در ادامه ادعا کرد که نیروهای ایرانی در صنعا حضور دارند و در حال حمایت از انصارالله هستند.
 
یاسین از پایبندی به گفت‌وگوهای یمن و طرح «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن برای حفظ وحدت یمن گفت و اظهار داشت که برخی طرف‌های عربی و بین‌المللی به توسعه و رشد مجدد یمن وعده داده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه در صورت لزوم عملیات زمینی نیز علیه یمن انجام خواهد شد خبر داد که نیروی دریایی مصر اکنون راهی باب‌المندب شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار