کد خبر: 711066
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
دادستان مارسی:
دادستان مارسی در کنفرانس خبری درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس A۳۲۰ گفت که کمک‌خلبان به‌صورت عمد باعث سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان شده است.
تسنیم: "براس روبین" دادستان شهر مارسی فرانسه در کنفرانس خبری درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس A320 به توضیحاتی پرداخت.

دادستان مارسی در این کنفرانس خبری گفت که کمک‌خلبان به‌صورت عمد باعث سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان شده است.

منابع خبری نام کمک‌خلبان این هواپیما را "آندریاس لوبیتز" عنوان کرده‌اند که از اهالی شهر مونتبائور آلمان است.

براس روبین در این کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر که هنوز جعبه سیاه دوم هواپیما پیدا نشده، گفت که دو خلبان گفت‌وگوی عادی در 20 دقیقه نخست پرواز داشته‌اند.

دادستان مارسی اضافه کرد که کاپیتان اندکی بعد از کمک‌خلبان می‌خواهد که کنترل هواپیما را به دست بگیرد و پس از آن صدای بسته شدن در کابین خلبان شنیده می‌شود.

وی تأکید کرد که کمک‌خلبان طی اقدامی عمدی هواپیما را در حالت سقوط قرار داد.

روبین گفت که کاپیتان تا زمان سقوط و برخورد هواپیما تلاش داشته وارد کابین خلبان شود و کمک‌خلبان در زمان سقوط و زمانی که خلبان در کابین را می‌زده، زنده بوده است.

دادستان مارسی گفت که هیچ‌گونه سیگنال درخواست کمکی از هواپیما ارسال نشده و صدای ضبط‌شده نشان می‌دهد که کاپیتان حتی تا زمان برخورد خیلی محکم‌تر به در کابین می‌کوبیده است.

وی اضافه کرد که کمک‌خلبان زمانی که در کابین تنها بوده اقدام به دستکاری دستورات هواپیما می‌کند و صدای نفس کشیدن وی تا لحظه برخورد شنیده می‌شود. خلبان و خدمه پرواز تا  زمان سقوط تلاش داشتند که در را بشکنند و وارد کابین شوند.

دادستان مارسی گفت: برآوردها تا کنون نشان می‌دهد که کمک‌خلبان به خلبان اجازه بازگشت به کابین را نداده و پس از آن کاهش ارتفاع هواپیما را آغاز کرده است.

روبین گفت: کمک‌خلبان تا لحظه برخورد عادی تنفس می‌کرده و از اتفاقی که در حال روی دادن بوده کاملاً آگاه بوده است.

وی افزود: صداهای ضبط‌شده نشان می‌دهد که مسافران تنها لحظاتی پیش از برخورد اقدام به فریاد و جیغ کشیدن می‌کنند و تا دقیقه آخر از برخورد قریب الوقوع بی‌اطلاع بودند.

دادستان مارسی گفت: در این مرحله هنوز نمی‌توانیم تأیید کنیم که این حادثه اقدامی تروریستی بوده است.

دو روز پیش یک فروند هواپیمای خطوط هوایی Germanwings‌ آلمان که از بارسلون به‌مقصد دوسلدورف آلمان درحال حرکت بود در کوه‌های آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد.

این هواپیما 150 سرنشین داشته و به‌گفته نخست‌وزیر فرانسه بالگردی که به محل حادثه اعزام شده است موفق به یافتن بازمانده‌ای نشده و تمام سرنشینان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

دو نفر از سرنشینان این هواپیما دو خبرنگار ایرانی بوده‌اند. این دو خبرنگار میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده‌اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد در استکهلم و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا ــ رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار