کد خبر: 711029
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
فاصله استاندارد فرد با تلویزیون باید حداقل پنج برابر عرض تصویر تلویزیون باشد.
 باشگاه خبرنگاران: دکتر کی‌پور اپتومتریست گفت: اگر چه چشم‌ها در هنگام تلویزیون تماشا کردن فشار کمتری نسبت به زمان مطالعه یا کار با یارانه و تلفن همراه متحمل می‌شوند ولی تماشای تلویزیون در زمان طولانی منجر به خستگی چشم‌ها می‌گردد و اگر در فاصله‌ی مناسب و با نور استاندارد همراه نباشد به افزایش عیوب انکساری چشمی به ویژه نزدیک بینی منجر می‌گردد.

وی افزود: محل تماشای تلویزیون باید دارای نور ملایم باشد زیرا نور زیاد کنتراست و وضوح تصاویر تلویزیونی را کاهش می‌دهد. تماشا تلویزیون در اتاق تاریک هم توصیه نمی‌گردد چرا که کنتراست تلویزیون به حداکثر می‌رسد که با دید راحت و مناسب تناسبی ندارد ولی زمانی که اتاق از نور ملایم برخوردار باشد کنتراست شدید و نامطلوب به حداقل می‌رسد.

کی‌پور در ادامه گفت: باید لامپ‌ها، پنجره‌ها و تلویزیون در موقعیتی نسبت به یکدیگر قرار بگیرند که اثر انعکاسی و خیرگی در صفحه تلویزیون تا حد امکان خنثی شود و به حداقل برسد.
سطح تلویزیون با سطح چشم‌ها باید تنظیم باشد و از نگاه به بالا و پایین پرهیز گردد. فاصله استاندارد با تلویزیون باید حداقل پنج برابر عرض تصویر تلویزیون باشد.

وی در پایان گفت: اگر کودکی به دیدن تلویزیون در نزدیک‌ترین حالت اصرار می‌کند حاکی از وجود نزدیک‌بینی در کودک است که باید از لحاظ چشمی مورد معاینه قرار بگیرد و در نهایت در صورت وجود هر گونه عیوب انکساری در چشم باید از عینک مناسب با پوشش ضدانعکاس در حین تماشای تلویزیون استفاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار