کد خبر: 710935
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
آصفری در گفت وگو با «جوان‌آنلاین»
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر این باور است که دولت هم در بحث همدلی و همزبانی، مردم را همزبان خودش بداند نه یک جریان و یک طیف سیاسی خاص را چرا که این دولت و همه ی دولت ها با رای مردم روی کار آمده اند.
همدلی و همزبانی یعنی اینکه مسئولان نسبت به دغدغه های مردم بی توجه نباشندجوان‌آنلاین: محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» در خصوص نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهارداشت: به اعتقاد من با توجه به اینکه نظام ما یک نظام مردمسالار است نقش مردم در پیروزی انقلاب، شکل گیری حکومت و در همه عرصه ها یک نقش برجسته، مهم و بسیار ارزشمند است که از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است، که باید مسئولین خودشان را وقف خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم کنند. 

وی تصریح کرد: اینکه خدای نکرده مسئولی خودش را بالاتر از مردم بداند و بی توجه به ملت باشد به طوری که مردم را پایین تر از خودش بداند و از مردم فاصله بگیرد بدون شک نمی تواند همدل و همزبان با مردم باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر به من خادم و خدمتگزار بگویید بهتر است از اینکه مرا رهبر بخوانید، افزود: مقام معظم رهبری نیز چنین سیاست و دیدگاهی را دارند که مسئولین باید خودشان را وقف خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم کنند. 

آصفری ادامه داد: آن کسی که از جایگاه مسئولیت خودش برای رسیدن به یک زندگی اشرافی گری و پر تجمل تلاش کند، نمی تواند خادم و خدمتگزار مردم باشد؛ امروز باید مسئولان ما در اتاق شان به روی مردم باز باشد و گوش شنوایی برای مشکلات، کمبودها، نارضایتی ها و دغدغه های مردم باشند.

وی با انتقاد از اینکه نمی شود مسئولان از امکانات استفاده کنند و تنها شعار سردهند، گفت: با شعار نمی شود حکومت و مملکت داری کرد و نسبت به دغدغه های مردم بی توجه بود؛ این مسئله قابل پذیرش برای یک نظام اسلامی و دینی به عنوان حکومت جمهوری اسلامی ایران نیست.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز وقتی شما زندگی مقام معظم رهبری و فرزندان ایشان را نگاه می کنید و اینکه ایشان اجازه نمی دهند فرزندان شان وارد کارهای اقتصادی شوند و سوء استفاده کنند؛ مسئولان ما هم باید نگاهشان نگاه ولایتمدار باشد، ولایتمداری یعنی خدمتگزاری برای مردم، خادم و نوکر مردم بودن و کار و تلاش برای مردم انجام دادن نه اینکه خدای نکرده وقتی کسی به قدرت می رسد بین خودش و مردم فاصله بیاندازد تا خودش به نان و نوایی برسد.

آصفری بیان داشت: وقتی که مردم اینگونه فضا را ببینند بالتبع وقتی دولت بگوید که ما امروز برای تامین کارهای عمرانی و اقتصادی مشکل داریم، مردم باور می کنند اما وقتی مردم می بینند برخی از دولتمردان البته نه فقط قوه مجریه، در نعمت و ناز به سر می برند و نسبت به مردم بی توجه هستند، بنابراین باور اینکه ما بخواهیم بگوییم کشور با مشکل مواجه است و مردم راحت بپذیرند سخت می شود؛ زیرا مردم وقتی ببینند که مسئولان برای خودشان امکانات و تجملات را در نظر گرفته اند و قرار است تنها مردم ریاضت بکشند، این برای ملت قابل پذیرش نیست و یعنی همان همدلی و همزبانی با مردم.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت نباید باب انتقاد را ببندد، اینکه بخواهد منتقدین خودش را با عناوین و جملاتی که در شان دولت اسلامی نیست، از ریل انتقاد خارج کند به طوری که دولت فقط به عنوان میرزا بنویس باشد که تنها بخواهد از کارها و رفتارش تعریف کنند، اگر اینگونه بخواهد باشد مطمئنا نمی تواند به اشتباهاتش توجه داشته باشد و آنها را حل کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته انتقاد با سیاه نمایی تفاوت دارد، ما اعتقاد داریم همان طور که از برخی مسائل انتقاد می شود باید از خدمات دولت نیز برای مردم گفته شود و دولت هم در بحث همدلی و همزبانی، مردم را همزبان خودش بداند نه یک جریان و یک طیف سیاسی خاص را چرا که این دولت و همه ی دولت ها با رای مردم روی کار آمده اند. 

آصفری با اشاره به اینکه دولت باید خودش را فقط وامدار مردم بداند نه یک جریان و گروه خاص، افزود: بنابراین به اعتقاد من، منظور از همدلی و همزبانی همان فاصله ی است که مسئولین نسبت به دغدغه های مردم بی توجه نباشند، وقتی فاصله ها بین مردم و مسئولین کم شود، دیگر مردم و دولت، همدل و همزبان و همراه هم خواهند شد.
 
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار